Tell, dystrybutor usług PTK Centertel, chce podwoić swój udział w rynku prowizji za przyłączanie abonenta do sieci z obecnych około 6 proc. do około 12 proc. - poinformował PAP prezes Tella, Rafał Stempniewicz.
Stempniewicz ocenia, przyjmując margines błędu, że kluczowy dla spółki rynek prowizji za przyłączenie abonenta do sieci to kwota około 700-800 mln zł rocznie. "Przy takim założeniu, nasz udział w rynku w 2005 roku wyniósł około 6 proc., a cel na najbliższą przyszłość to podwojenie tej wielkości" - powiedział.
Tell ma obecnie w całej Polsce 156 punktów sprzedaży marki Orange. Spółka zajmuje się też sprzedażą akcesoriów do telefonów, a także oferuje usługi TP.
Wcześniej spółka informowała, że na koniec 2006 roku chce mieć minimum 250 sklepów. Prowadzi rozmowy z firmami, które łącznie zarządzają 500 punktami sprzedaży, nie tylko sieci Orange.
"Oczywiście rozmowy trwają, ale zgodnie z dotychczasową praktyką nie komentujemy ich przebiegu ani nie składamy deklaracji w zakresie konkretnych terminów" - powiedział prezes.
Środki na nowe sklepy pochodzą przede wszystkim z zeszłorocznej emisji akcji. W październiku Tell pozyskał z giełdy 16,3 mln zł.
Spółka opublikuje 15 maja wyniki za pierwszy kwartał 2006 roku.
Grupa Tell prognozuje, że w 2006 roku osiągnie 5,5 mln zł zysku netto (wzrost o 61 proc. wobec 2005 roku), 7,1 mln zł zysku operacyjnego (42,5-proc. zwyżka) i 152,5 mln zł przychodów (19-proc. wzrost).
Analitycy przewidują, że Tell osiągnie w 2007 roku 9,8 mln zł zysku netto, 12,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 249,3 mln zł przychodów.
Grupę kapitałową Tell tworzą Tell SA jako podmiot dominujący i Connex sp. z o. o. (zajmuje się sprzedażą detaliczną sprzętu telekomunikacyjnego; ma sieć około 700-800 punktów).