Ten Square Games nęci graczy

opublikowano: 22-05-2019, 14:51

Producent gier mobilnych miał udany pierwszy kwartał. Zwiększone wydatki na marketing gry „Fishing Clash” zaskoczyły jednak rynek.

Producent gier mobilnych Ten Square Games wypracował w pierwszym kwartale 10,4 mln zł zysku netto, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Wynik okazał się jednak o 22 proc. niższy od oczekiwań analityków, więc rynek przyjął go negatywnie i przez całą środową sesję kurs akcji spółki był pod presją. Analitycy spodziewali się, że Ten Square Games zakończy pierwszy kwartał z 13,3 mln zł zysku netto. O 24 proc. niższy od oczekiwań okazały się także zysk operacyjny i EBITDA. Przychody wyniosły 45,3 mln zł i były już wcześniej znane, gdyż spółka raportuje wartość sprzedaży po zakończeniu każdego kwartału.

Zobacz więcej

Arkadiusz Pernal, wiceprezes Square Games

Marek Wiśniewski

Na odchylenie wyników od konsensu wpłynęły koszty marketingu, które w wyniosły 15,4 mln zł wobec 1,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku i 8,4 mln zł w czwartym kwartale. Aż 15 mln zł przypadło na promocję  najważniejszej gry w portfolio producenta, czyli „Fishing Clash”, a 0,4 mln zł - na wypromowanie tytułu „Wild Hunt”.

„Poziom wydatków marketingowych z marca 2019 r. związany był z testową alokacją budżetu marketingowego, co przełożyło się na ponad 7,5 mln zł wydatków. Grupa monitoruje bieżący performance pozyskanych kohort użytkowników, który wskazuje na dobrą rentowność pozyskanego ruchu” – podała spółka w raporcie, dodając, że „do czasu pełnej oceny zyskowności tego rodzaju działań (…) kontynuuje politykę bardziej zbilansowanego modelu wydatków”.

W kwietniu nakłady marketingowe wyraźnie spadły - wyniosły 4,3 mln zł.

– Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 r. najlepszymi miesiącami w historii gry – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.

W marcu przychody z „Fishing Clasha” wzrosły do 14,7 mln zł z 11,9 mln zł w lutym. Łącznie w trzecim kwartale gra przyniosła 37,5 mln zł przychodów, co oznacza prawie pięciokrotny wzrost rok do roku. Jednocześnie dynamicznie wzrosła średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU). Obecnie wynosi ok. 2 mln, wobec 1,2 mln rok wcześniej. W kwietniu producent zainkasował 14,6 mln zł.

Obecnie prowadzi prace nad uruchomieniem wersji gry przeznaczonej na rynek chiński. Dotychczasową współpracę z dystrybutorem Netease ocenia pozytywnie.

Zgodnie z zapowiedziami w kwietniu Ten Square Games rozpoczęło tzw. soft launch tytułu „Golf Rush”. Gra jest obecnie dostępna w Polsce, Australii, Brazylii, Indonezji oraz we Włoszech. W drugiej połowie roku firma planuje soft launch gry z obszaru hobby oraz dwóch produkcji dla kobiet.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy