Ten Square Games nęci graczy

opublikowano: 22-05-2019, 14:51

Producent gier mobilnych miał udany pierwszy kwartał. Zwiększone wydatki na marketing gry „Fishing Clash” zaskoczyły jednak rynek.

Producent gier mobilnych Ten Square Games wypracował w pierwszym kwartale 10,4 mln zł zysku netto, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Wynik okazał się jednak o 22 proc. niższy od oczekiwań analityków, więc rynek przyjął go negatywnie i przez całą środową sesję kurs akcji spółki był pod presją. Analitycy spodziewali się, że Ten Square Games zakończy pierwszy kwartał z 13,3 mln zł zysku netto. O 24 proc. niższy od oczekiwań okazały się także zysk operacyjny i EBITDA. Przychody wyniosły 45,3 mln zł i były już wcześniej znane, gdyż spółka raportuje wartość sprzedaży po zakończeniu każdego kwartału.

Arkadiusz Pernal, wiceprezes Square Games
Arkadiusz Pernal, wiceprezes Square Games
Marek Wiśniewski

Na odchylenie wyników od konsensu wpłynęły koszty marketingu, które w wyniosły 15,4 mln zł wobec 1,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku i 8,4 mln zł w czwartym kwartale. Aż 15 mln zł przypadło na promocję  najważniejszej gry w portfolio producenta, czyli „Fishing Clash”, a 0,4 mln zł - na wypromowanie tytułu „Wild Hunt”.

„Poziom wydatków marketingowych z marca 2019 r. związany był z testową alokacją budżetu marketingowego, co przełożyło się na ponad 7,5 mln zł wydatków. Grupa monitoruje bieżący performance pozyskanych kohort użytkowników, który wskazuje na dobrą rentowność pozyskanego ruchu” – podała spółka w raporcie, dodając, że „do czasu pełnej oceny zyskowności tego rodzaju działań (…) kontynuuje politykę bardziej zbilansowanego modelu wydatków”.

W kwietniu nakłady marketingowe wyraźnie spadły - wyniosły 4,3 mln zł.

– Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 r. najlepszymi miesiącami w historii gry – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.

W marcu przychody z „Fishing Clasha” wzrosły do 14,7 mln zł z 11,9 mln zł w lutym. Łącznie w trzecim kwartale gra przyniosła 37,5 mln zł przychodów, co oznacza prawie pięciokrotny wzrost rok do roku. Jednocześnie dynamicznie wzrosła średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU). Obecnie wynosi ok. 2 mln, wobec 1,2 mln rok wcześniej. W kwietniu producent zainkasował 14,6 mln zł.

Obecnie prowadzi prace nad uruchomieniem wersji gry przeznaczonej na rynek chiński. Dotychczasową współpracę z dystrybutorem Netease ocenia pozytywnie.

Zgodnie z zapowiedziami w kwietniu Ten Square Games rozpoczęło tzw. soft launch tytułu „Golf Rush”. Gra jest obecnie dostępna w Polsce, Australii, Brazylii, Indonezji oraz we Włoszech. W drugiej połowie roku firma planuje soft launch gry z obszaru hobby oraz dwóch produkcji dla kobiet.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane