Sieć będzie zachęcać Polaków do kupowania mało urodziwych warzyw i owoców. „Brzydkie” jabłka, marchewki, buraki i ziemniaki pojawią się na półkach obok tych o idealnym rozmiarze, kształcie i wadze.

— Chcemy zachęcić klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw. Ich rozmiar i kształt może nie są perfekcyjne, ale są tak samo smaczne i spełniają wysokie standardy jakości — powiedział rzecznik prasowy Tesco.
Podczas akcji „Perfectly Imperfect” wybrane hipermarkety będą próbowały przekonywać klientów do kupowania niekształtnych płodów ziemi, obniżając ich ceny. Pilotażowo będzie nią objętych 14 sklepów. W Wielkiej Brytanii Tesco zainaugurowało taką kampanię w marcu 2016 r. Początkowo oferowało mało urodziwe ziemniaki i buraki.
Później zaczęły się pojawiać jabłka, truskawki, gruszki oraz inne jarzyny i owoce. Tesco informuje, że korzyści z akcji odniosą m.in. rolnicy i dostawcy, którzy nie będą wyrzucać do śmieci dobrych produktów. Dziś najczęściej pozbywają się ich, ponieważ na brzydsze płody ziemi i w sklepach, i na targach nie ma nabywców.
Jednym z dostawców Tesco podczas polskiej akcji „Perfectly Imperfect” będzie Nowalijka. Celem Tesco jest zwrócenie uwagi na problem marnotrawienia żywności. Z danych ONZ wynika, że na świecie co roku marnuje się około jednej trzeciej żywności. Banki Żywności alarmują, że tylko w Polsce marnuje się 9 mln ton.
Jedzenie najczęściej trafia do kosza już na etapie produkcji i dystrybucji. Powodem pozbywania się dobrych warzyw i owoców często jest tylko ich wygląd.
