LONDYN (Reuters) - Największa brytyjska sieć supermarketów Tesco zapowiedziała, że zamierza obniżyć ceny łącznie o 60 milionów funtów (83,47 milionów dolarów), ponieważ jej wyniki ze sprzedaży w pierwszym kwartale były wyższe od oczekiwań.
W kwartale zakończonym 19 maja przychody ze sprzedaży wzrosły o 14 procent dzięki sprzedaży artykułów nieżywnościowych, a także szybkiej ekpansji spółki poza granicami Wielkiej Brytanii.
Dyrektor zarządzajacy Tesco Terry Leahy ocenia, że od 1996 roku jego spółka obniżyła ceny łącznie o jeden miliard funtów w redukcję cen. Od najbliższego poniedziałku firma obniży o średnio 10 procent ceny wybranych 700 produktów, w tym kostiumów kąpielowych, mięsa, wina oraz majonezu.
W kwietniu Tesco okrzyknięto najbardziej rentowną siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii. Jej roczny zysk przekracza obecnie jeden miliard funtów. Analitycy oceniają, że na koniec tego roku wyniesie on 1,14-1,37 miliarda funtów.
Dochody z działalności na rynku brytyjskim spółka przeznacza na ekspansję zagraniczną. W pierwszym kwartale przychody ze sprzedaży poza Wielką Brytanią wzrosły o 50 procent.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))