Czytasz dzięki

Tesla zatrudnia w Polsce

opublikowano: 15-10-2020, 22:00

Gigant zamieścił cztery oferty pracy w Warszawie. Wprawdzie w Niemczech szuka ludzi na kilkaset stanowisk, ale i tak mamy z czego się cieszyć.

Serwisant do pracy w terenie, mobilny mechanik samochodowy, doradca ds. części i opiekun klienta — pracowników na takie stanowiska poszukuje Tesla w Polsce. Trzy oferty pracy pojawiły się na stronie spółki we wrześniu, jedna wisi na niej od czerwca. W Niemczech, gdzie Tesla buduje pod Berlinem gigafabrykę, ofert pracy jest kilkaset, ale eksperci widzą pozytywy.

Tesle to wciąż jeszcze rzadki widok na polskich ulicach, po których
jeździ ich nieco ponad pół tysiąca.
Zobacz więcej

BIAŁY KRUK:

Tesle to wciąż jeszcze rzadki widok na polskich ulicach, po których jeździ ich nieco ponad pół tysiąca. Fot. ARC

— Koncerny motoryzacyjne coraz częściej dostrzegają potencjał polskiego rynku w zakresie elektromobilności. Przez pierwsze osiem miesięcy bieżącego roku liczba rejestracji elektrycznych samochodów osobowych w Polsce wzrosła o 88 proc. r/r — i to pomimo skutków pandemii COVID-19. Nowe oferty pracy są wyrazem coraz głębszego zaangażowania Tesli na rynku polskim, jednak należy zaznaczyć, że kalifornijska spółka poszukuje pracowników głównie za naszą zachodnią granicą — mówi Jan Wiśniewski z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

W tym roku w Polsce ruszył po raz pierwszy program dopłat do e-samochodów, a właściwie trzy programy: Zielony samochód skierowany do osób fizycznych, z budżetem 37,5 mln zł, eVan dla firm kupujących dostawczaki (70 mln zł) i Koliber — dla mikro małych i średnich przedsiębiorców z licencją na przewóz osób (40 mln zł). Wnioski opiewały na zaledwie 9 mln zł. Nie dotyczyły nabywców tesli, bo dopłatę można było dostać przy zakupie samochodu kosztującego do 125 tys. zł, a kultowe e-auto kosztuje ponad 300 tys. zł.

Mimo to popularność amerykańskich aut na prąd nad Wisłą systematycznie rośnie. W 2019 r. zarejestrowano u nas 94 nowe tesle, czyli o ponad 77 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast w ciągu trzech kwartałów 2020 r. urzędy komunikacji wydały już 132 komplety tablic dla nowych aut tej marki, tym samym Tesla zanotowała ponad 106-procentowy wzrost r/r. Zarejestrowana pod koniec 2018 r. spółka Tesla Poland miała w ubiegłym roku 1,39 mln zł przychodów i 13,9 tys. zł zysku netto.

W lipcu Tesla otworzyła w Warszawie demonstracyjny tymczasowy salon na Wilanowie.

— Latem firma zapowiadała, że do końca roku otworzy salon pełnowymiarowy — przypomina Jan Wiśniewski.

Przy ul. Powsińskiej w Warszawie działa też serwis spółki. Auta można kupić przez stronę WWW, a od niedawna ceny są podawane w złotych. Barierą rozwoju elektromobilności w Polsce jest m.in. skromna sieć ładowarek. Przy hotelu Regent w Warszawie są dwa tzw. superchargery (do 150 kW), a w stolicy i okolicach jest jeszcze sześć stacji (do 22 kW). W całej Polsce pierwszych jest kilkanaście, drugich — kilkadziesiąt, a sieć stale się powiększa. Trudno jednak porównywać nasz kraj z Europą Zachodnią, Słowenią, Chorwacją czy Czechami, gdzie ładowarki liczy się w setkach lub tysiącach.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk, Marcin Bołtryk

Polecane