Text dobrze zaczął rok

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-07-02 18:21

Wszystkie kluczowe wskaźniki operacyjne giełdowej spółki w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25 uległy poprawie.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Text szacuje, że wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR - monthly recurring revenue) z wszystkich produktów grupy na koniec czerwca 2024 r. wyniosła 7,07 mln USD. Oznacza to wzrost o 9,3 proc. w ujęciu rok do roku i 6,2 proc. w stosunku do stanu na koniec marca.

W pierwszym kwartale wartość otrzymanych płatności wyniosła 22,62 mln USD, co oznacza zwyżkę o 12,2 proc. w skali roku i 4 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
Na koniec czerwca 2024 r. ARPU, czyli średni miesięczny przychód przypadający na jednego klienta kluczowego produktu LiveChat, wyniósł 170,7 USD wobec 160,1 USD na koniec marca 2024 r. i 158,2 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniósł odpowiednio 146,2 USD wobec 134,5 USD na koniec marca 2024 r. i 122,5 USD przed rokiem. W przypadku produktu HelpDesk ARPU wyniósł 172 USD wobec 153,4 USD na koniec marca 2024 r. i 126 USD przed rokiem. W czerwcu spółka wprowadziła do cennika tego produktu nowy plan abonamentowy „Business”.

„Rozpoczęte pod koniec 2023 r. kalendarzowego działania optymalizujące strukturę cenową oferty i wykorzystania produktu LiveChat przez klientów przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU produktu LiveChat przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn)” – podała spółka.

W czerwcu do oferty produktu LiveChat Text wprowadził pakiet funkcjonalności „One AI+”, odpłatnie dostępny dla nowych klientów.

W trakcie ostatniego kwartału spółka zmieniła wewnętrznie stosowaną definicję klienta i jednorazowo obniżyła raportowaną liczbę klientów o ok. 200 . Poprzednio za klienta uważano firmę lub instytucję, która opłaciła dostęp do produktu. Obecnie oprócz tego kryterium klient musi mieć też aktywny dostęp do aplikacji, co wyklucza z tej liczby np. firmy, które zrezygnowały z produktu jeszcze przed wygaśnięciem rocznego okresu subskrypcji.

Na koniec pierwszego kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37523. Liczba klientów ChatBot wyniosła 2956, przy tym liczba nie uwzględnia ok. 70 organizacji non-profit korzystających z produktu bezpłatnie w ramach programu „Care to Chat". Liczba klientów HelpDesk na koniec czerwca wynosiła 1195.
W trakcie minionego kwartału Text rozpoczął komercjalizację API w ramach platformy Text API as a Service i zanotowała pierwsze przychody z tego tytułu.