Text: spadła liczba klientów LiveChata

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-10-03 08:12

Na koniec września 2024 r. liczba płacących klientów LiveChata, usługi oferowanej przez giełdową spółkę Text, spadła w porównaniu z końcem czerwca o 1,1 tys. do 36,4 tys.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Na koniec września liczba klientów ChatBot wyniosła 2962 (+6 w ciągu trzech miesięcy), a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1224 (+29).

Szacowana wartość otrzymanych płatności wyniosła 22,84 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 14,9 proc. w skali roku i 1,0 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy
W II kwartale roku finansowego (lipiec-wrzesień) szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec września 2024 r. wyniosła 7,04 mln USD oznacza to wzrost o 8,8 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i spadek o 0,4 proc. w stosunku do stanu na 30 czerwca 2024 r. "Podawana wartość MRR nie uwzględnia szybciej rosnących opłat nie objętych stałymi opłatami abonamentowymi (opłaty za dodatkowe interakcje ChatBot, API as a Service i inne)" - głosi komunikat.

Na koniec września 2024 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję - toższamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 173,9 USD wobec 170,7 USD na koniec czerwca 2024 roku i 156,7 USD przed rokiem.
" Rozpoczęte pod koniec 2023 roku kalendarzowego działania optymalizujące strukturę cenową oferty i wykorzystania produktu LiveChat przez klientów, przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU, przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn). Działania optymalizacyjne będą kontynuowane w kolejnych kwartałach, lecz ich zakładany wpływ na wskaźniki operacyjne będzie mniejszy" - podano.

Grupa działa na rynku globalnym, oferując w modelu SaaS usługi wspierające sprzedaż i obsługę klientów. Flagowy produkt LiveChat służy do szybkiego i intuicyjnego kontaktu klientów odwiedzających firmową stronę WWW z pracownikami firmy. Oferta obejmuje również inne rozwiązania komunikacyjne, takie jak ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk (system do zarządzania zgłoszeniami) oraz KnowledgeBase (narzędzie do gromadzenia i udostępniania wiedzy).