
Francuska grupa obronno-lotnicza zamierza skupić się na podstawowym biznesie, Obecnie firma produkuje szerokie spektrum produktów, od urządzeń przeciwzakłóceniowych do myśliwców przez latarnie nawigacyjne samolotów pasażerskich po właśnie sygnalizację kolejową. Tak szeroki portfel budzi od pewnego czasu coraz większe kontrowersje wśród akcjonariuszy. Stąd pomysł ograniczenia biznesu.
Wśród potencjalnych zainteresowanych sprzedawanymi aktywami wymienia się m.in. koncerny Alstom, Hitachi Rail, Stadler Rail, hiszpański CAF i prywatne grupy kapitałowe.
Dział sygnalizacji znajduje się w dziale transportu Thales, który dostarcza również systemy pobierania opłat i rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa dla infrastruktury kolejowej. W 2020 r. odnotował on 6-proc. spadek zamówień do poziomu 1,6 mld EUR.
Udziały w Thales posiada również francuskie państwo.
Szacunki odnośnie wartości sprzedawanych aktywów wahają się 1,5 do 2,5 mld EUR niejasny etap restrukturyzacji i przyszłe perspektywy wzrostu.