Od zera do globalnego championa — taki ambitny cel przed sobą stawia start-up z branży internetowej — ThinkIT. Działa krócej niż rok, a już marzy o zagranicznych podbojach. Jego szansę na globalny sukces zwiększa fakt, że firma znalazła niszę. Za unijną dotację stworzyła e-platformę do zarządzania projektami o nazwie Nobillo.com.
— W ciągu kilku miesięcy udało się nam uzyskać kilkusetstałych klientów z Polski. Są to małe firmy lub zespoły projektowe pracujące w dużych korporacjach. Teraz nadszedł czas na kolejny etap rozwoju. Chcemy udostępnić naszą platformę klientom zagranicznym. Na pierwszy ogień pójdą rynki brytyjski i amerykański — mówi Marcin Markiewicz, jeden ze współwłaścicieli ThinkIT.
Oprócz niego udziałowcami jest także Piotr Majcherkiewicz (były prezes giełdowej Woli Info i jeden z założycieli portalu gruper.pl) oraz Anna Łacińska, wiceprezes firmy doradczej Eficom. Głównym rywalem na globalnym rynku będzie platformaBasecamp amerykańskiej firmy 37Singal. Korzysta z niej ponad 5 mln klientów, płacących abonament wysokości co najmniej 49 USD.
— To pokazuje, że jest o co walczyć. Chcemy pokazać, że sukces w internecie może odnieść nie tylko spółka z Doliny Krzemowej, ale także z Polski — mówi Marcin Markiewicz. Dodaje, że spółka w ciągu kilku lat planuje osiągać kilkadziesiąt mln USD przychodów rocznie oraz mieć przedstawicielstwa na najważniejszych rynkach: w USA i w W. Brytanii, by móc klientom zaoferować wsparcie na miejscu. W tym roku Nobillo przyniesie 1 mln zł przychodów i pokaże pierwsze zyski.
— Myślimy o uzyskaniu kapitału na dalszy rozwój z NewConnect. Nasz debiut nastąpi, kiedy poprawi się koniunktura na rynku — twierdzi Marcin Markiewicz.
Według niego, to, o ile pieniędzy spółka zwróci się do inwestorów, będzie wiadomo, kiedy znane będą koszty zagranicznej ekspansji. Platforma Nobillo działa w technologii chmury (do danych można mieć dostęp z każdego komputera na świecie), a klienci płacą miesięczny abonament za użytkowanie.