Tiger Woods wart 82 mln USD

RAV
opublikowano: 08-02-2010, 00:00

Mimo obyczajowego skandalu mistrz golfowych pól pozostaje najcenniejszym sportowcem świata.

Mimo obyczajowego skandalu mistrz golfowych pól pozostaje najcenniejszym sportowcem świata.

Czasy, kiedy sportowcy mieli tylko wygrywać zawody, dawno już przeszły do historii. Teraz muszą też przyciągać duże pieniądze dla sponsorów. I tu niekwestionowanym liderem jest golfista Tiger Woods. W tegorocznej edycji rankingu "Fab 40", przygotowanego przez magazyn "Forbes", wyceniono jego wartość jako marki aż na 82 mln USD. Powód? Mimo obyczajowego skandalu, na kontraktach reklamowych zarobił w ubiegłym roku 105 mln USD, a produkty znanych marek, które reklamuje, m.in. firm Nike, Electronic Arts czy Procter Gamble, nadal świetnie się sprzedają.

Wycena Tigera Woodsa jest iście imponująca i wyższa od łącznej wartości pięciu kolejnych sportowców na liście amerykańskiego magazynu. Na drugim miejscu uplasował się piłkarz David Beckham, którego wyceniono na 20 mln USD. Ostatnie miejsce na podium, z 16 mln USD, przypadło tenisiście Rogerowi Federerowi.

Na czwartą pozycję, z 14 mln USD, wjechał kierowca amerykańskich wyścigów NASCAR — Dale Earnhardt Jr. Pierwszą szóstkę zamykają gwiazdy NBA: LeBron James i Kobe Bryant. Wyceniono ich odpowiednio na 13 i 12 mln USD.

Według magazynu "Forbes", wśród emerytowanych gwiazd sportu najcenniejszy jest Michael Jordan. Choć od ostatniego meczu koszykówki, w którym grał, minęło już niemal siedem lat, jego markę wyceniono na 30 mln USD. Wśród firm, z którymi ma podpisane umowy reklamowe, są Nike oraz PepsiCo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu