Czytasz dzięki

Time Warner i Microsoft chcą współpracować w dziedzinie usług internetowych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 16-09-2005, 22:46

Jak podaje "Financial Times" i CNN, medialny koncern Time Warner, właściciel internetowej firmy usługowej America OnLine (AOL) i informatyczny gigant Microsoft Corporation poprzez prowadzącą jego portal spółkę MSN, podjęły rozmowy o współpracy dziedzinie usług internetowych.

Jak podaje "Financial Times" i CNN, medialny koncern Time Warner, właściciel internetowej firmy usługowej America OnLine (AOL) i informatyczny gigant Microsoft Corporation poprzez prowadzącą jego portal spółkę MSN, podjęły rozmowy o współpracy dziedzinie usług internetowych.

    Współpraca ta miałaby obejmować wspólne opracowanie nowej wyszukiwarki internetowej oraz mechanizmów internetowego marketingu i usług reklamowych. Wyszukiwarka byłaby dostępna jako usługa darmowa.

    Według "Financial Times", rozmowy jak na razie nie zakończyły się skonkretyzowaniem projektów, ale Microsoft jest zainteresowany objęciem udziałów w AOL.

    Informacja o tym, że Time Warner zastanawia się nad sprzedażą akcji AOL Microsoftowi, podana w czwartek przez "The New York Post", spowodowała wzrost cen akcji Time Warner na giełdzie NYSE aż o 3,24 proc. do poziomu 18,50 USD.

    Jak wyjaśnił na łamach "Financial Times" analityk z PiperJaffray, Safa Rashtchy, MSN i AOL są portalami relatywnie słabymi, gdzie usługi są na niższym niż u konkurencji (np. Yahoo!) poziomie. Połączenie sił mogłoby spowodować - jego zdaniem - szybsze wprowadzenie nowych rozwiązań, bo oba portale tracą klientów dostępu modemowego, a nie zyskują szerokopasmowego.

    Tymczasem konkurencja, jak np. Yahoo!, zawarła porozumienie z dostawcami internetu szerokopasmowego i trafia obecnie na rynki brytyjski, kanadyjski oraz, jak twierdzi CNN, jest coraz lepiej widoczna na amerykańskiej prowincji.

    "Oba portale potrzebują lepszych mechanizmów dystrybucji i mocniejszego pozycjonowania na rynku" - powiedział Rashtchy.

    "Financial Times" zauważa, że połączenie sił może wspomóc usługi obu firm - AIM AmericaOnline i MSN Messenger Microsoftu - oraz ułatwić obu firmom ekspansję na nowych rynkach telefonii internetowej i wprowadzenie usługi VoiceOverIP (wykorzystującej przekaz internetowy do rozmów głosowych z telefonami komórkowymi, stacjonarnymi oraz innymi użytkownikami internetu - PAP).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane