Czytasz dzięki

Tipmedia szuka inwestorów

opublikowano: 19-09-2019, 22:00

Przyszedł czas na wykup menedżerski i kolejne wyzwania. Lubelska spółka wybiera się za granicę.

Tipmedia to jedna z tzw. trzyjedynek, czyli spółek utworzonych w ramach Działania 3.1 „Inicjowanie działalności innowacyjnej” programu Innowacyjna Gospodarka, realizowanego kilka lat temu przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Startup powstał w 2015 r. przy wsparciu wehikułu Innova Invest Lubelskiego Parku Naukowo- Technologicznego. Na start otrzymał ok. 400 tys. zł w zamian za 46 proc. udziałów. Teraz chwali się wykupem menedżerskim i rozpoczęciem samodzielnej działalności. Spółka jest aktywna na trzech polach. Działa jako broker reklamowy. Sieciuje niezależnych, lokalnych wydawców stron internetowych, gazet, rozgłośni radiowych i TV, reprezentując je w rozmowach z dostawcami reklam — dużymi markami i domami mediowymi.

— Duże podmioty nie są chętne do prowadzenia rozmów z małymi wydawcami, rozproszonymi na lokalnych rynkach. Pośredniczymy więc między nimi i umożliwiamy współpracę opartą na jednym zleceniu i jednej fakturze. Wliczając programy afiliacyjne, jesteśmy obecni już w prawie 400 miastach — mówi Piotr Marek, właściciel grupy Tipmedia.

Spółka jest także dostawcą oprogramowania dla mediów lokalnych. Świadczy ponadto usługi doradcze i szkoleniowe m.in. ułatwiając wydawcom przechodzenie od tradycyjnych do cyfrowych kanałów. Pod marką CMS4Media próbuje sił za granicą. Pod uwagę bierze rynki: amerykański, kanadyjski i brytyjski. Na promocję otrzymała pieniądze z programów publicznych Polskie Mosty Technologiczne oraz Internacjonalizacja Polski Wschodniej. Uruchomiła biuro w Nevadzie. Podpisała pierwsze umowy z zagranicznymi partnerami. Współpracuje np. z Cooltura24 z Wielkiej Brytanii. W kraju obsługuje m.in. Telewizję Sudecką, Radio Tczew, Dziennik Powiatowy Augustów, portal internetowy iGryfino. Piotr Marek zapewnia, że spółka osiągnęła już próg rentowności — roczny poziom przychodów to blisko 2,9 mln zł. Po pomyślnym zakończeniu negocjacji dotyczących wykupu biznesu z Innova Invest szykuje się do rozszerzenia działalności na nowe rynki. Potrzebuje na to dodatkowych funduszy, a także kontaktów i wsparcia merytorycznego. Szuka więc inwestora strategicznego. Dlaczego najpierw postawiła na wykup menedżerski?

— Błędem Działania 3.1 było to, że założyciele firm oddawali pierwszemu inwestorowi zbyt dużą część udziałów. Blokowało to start-upy przy realizacji kolejnych rund inwestycyjnych — uważa Piotr Marek.

Paweł Bryda, członek zarządu Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego, wyjaśnia, że to pierwsza spółka wychodząca z Innova Invest. W jej przypadku ziścił się pozytywny scenariusz współpracy — park zarobił na inwestycji. W sumie wsparł w rozwoju ok. 20 firm. Część dobrze rokuje i notuje regularne wzrosty, inne są w nie najlepszej kondycji. Park rozważa więc zakończenie współpracy z nimi i szuka rozwiązań, które pozwolą zabezpieczyć jego własne interesy.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane