TNS OBOP: Prawie połowa Polaków ma komputer osobisty

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 18-11-2005, 15:31

Prawie połowa Polaków posiada komputer osobisty, najczęściej wyposażony w moduł dźwiękowy i kolumny. Jednak sprzęt do multimediów, taki jak kamery internetowe czy odtwarzacze MP3, jest w polskich domach słabo rozpowszechniony - wynika z badania TNS OBOP, udostępnionego w piątek PAP.

Prawie połowa Polaków posiada komputer osobisty, najczęściej wyposażony w moduł dźwiękowy i kolumny. Jednak sprzęt do multimediów, taki jak kamery internetowe czy odtwarzacze MP3, jest w polskich domach słabo rozpowszechniony - wynika z badania TNS OBOP, udostępnionego w piątek PAP.

Według badań TNS OBOP, prawie połowa (46,4 proc.) Polaków ma w domu komputer. Modernizację lub zakup komputera w ciągu najbliższego półrocza planuje 10 proc. Jest to duży wzrost w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to posiadanie komputera osobistego domu deklarowało 37,3 proc. badanych.

Zaskakujące są dane na temat użytkowania komputerów - 60,3 proc. ankietowanych przyznało, że używa ich do słuchania muzyki. Innymi często wykorzystywanymi możliwościami komputerów były gry (52 proc.), przeglądanie stron WWW (48,4 proc.) i odtwarzanie filmów (46,3 proc.).

Najrzadziej korzystano z komputera do obsługi aplikacji biurowych i telefonii internetowej VIP.

Według analityków OBOP oznacza to, iż coraz silniejsza jest tendencja odchodzenia od używania aplikacji biznesowych w domu na rzecz wykorzystywania komputera w charakterze domowego centrum rozrywki. Potwierdza to inne badanie, w którym 80 proc. użytkowników zadeklarowało, że ich komputery są wyposażone w obsługę dźwięku bądź kartę dźwiękową i głośniki komputerowe. W większości przypadków (72 proc.) są to systemy dwugłośnikowe. Posiadanie systemu dwóch głośników z dodatkowym subwooferem (głośnikiem niskotonowym)  deklaruje 17,5 proc. badanych, a zaawansowane systemy pięciu i więcej głośników - 9,4 proc. ankietowanych.

Sprzęt multimedialny jest jednak jeszcze mało popularny - 92,4 proc. ankietowanych nie posiada kamer internetowych. Jednak tendencje do rozwoju multimedialności na rynku europejskim powinny spowodować zmiany także na rynku polskim.

"Popularność komunikatorów internetowych, które coraz częściej dają także możliwość prowadzenia rozmów wideo, powinna z czasem przynieść wzrost sprzedaży kamer internetowych" - napisał w omówieniu raportu Marcin Kindler, dyrektor środkowoeuropejskiego oddziału firmy Creative Labs, jednego największych producentów komputerowych urządzeń multimedialnych.

Jego zdaniem "Polacy coraz częściej będą chcieli nie tylko usłyszeć swoich bliskich, ale również ich zobaczyć, tak jak to się już obecnie dzieje w wielu krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych".

Według TNS OBOP, w Polsce nie są też popularne odtwarzacze MP3. 85,7 proc. ankietowanych posiadaczy komputera przyznało, iż nie korzysta z żadnego osobistego odtwarzacza MP3.

Pozostałe 16 proc. najczęściej korzysta z odtwarzaczy CD z możliwością odtwarzania płyt MP3 (taki sprzęt ma 47,4 proc. badanych, którzy posiadają odtwarzacz MP3).

W dalszej kolejności uplasowały się odtwarzacze z pamięcią flash (kartowy nośnik pamięci) - (8,8 proc.) i dyskiem twardym (5,6 proc.).

Badania przeprowadzono w lipcu 2005 r. na próbie reprezentatywnej 1005 osób - mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat, w oparciu o wywiady.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane