Tony żywności, obniżki cen i wsparcie Żappki

Partnerem publikacji jest Żabka
opublikowano: 2024-10-06 20:00

Grupa Żabka działa na zalanych terenach Dolnego Śląska niemal od początku walki z wielką wodą. Przez cały ten czas wspieraliśmy i nadal wspieramy lokalne instytucje, poszkodowanych i franczyzobiorców, dostarczając artykuły pierwszej potrzeby, organizując zbiórki oraz obniżając ceny towarów.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Powódź, która uderzyła w południe Polski, dotknęła także naszą firmę. W kulminacyjnym momencie, podczas weekendu 14-15 września, zamkniętych było niemal 100 sklepów Żabka, z powodu zalania, braku prądu, braku drogi dojazdowej czy ewakuacji.

Co ważniejsze, wśród powodzian poszkodowanych przez żywioł znaleźli się zarówno nasi klienci, jak i franczyzobiorcy. Dlatego też Grupa Żabka natychmiast podjęła zakrojone na szeroką skalę działania pomocowe.

Obniżki cen i wsparcie klientów

Walcząc ze skutkami powodzi, po raz kolejny podjęliśmy współpracę z PCK i innymi instytucjami, aby jak najskuteczniej zadbać o ofiary żywiołu. Już w pierwszych dniach kryzysu humanitarnego do zalanego Kłodzka dostarczyliśmy ponad 24 t najpotrzebniejszych produktów, takich jak woda oraz jedzenie z długim terminem ważności. W pomoc powodzianom aktywnie włączyli się także pracownicy Żabki, organizując w centrali firmy w Poznaniu oraz w Centrum Logistycznym w Radzyminie zbiórki artykułów pierwszej potrzeby. Dzięki temu w kolejnych dniach na Dolny Śląsk dostarczono m.in. żywność długoterminową, chemię gospodarczą, detergenty, rękawice ochronne, worki na śmieci czy karmę dla zwierząt.

Sklepy Żabka, działające na terenach dotkniętych powodzią, obniżyły średnio o ok. 30 proc. ceny wody. Podjęliśmy również działania, aby zapewnić dostępność wody w naszych placówkach.

Wsparliśmy także organizacje rządowe i pozarządowe. Do sztabu kryzysowego we Wrocławiu catering dietetyczny Maczfit (będący częścią Grupy Żabka) dostarczał codziennie 100 gotowych obiadów. Wolontariusze PCK i służby sztabu kryzysowego mogli liczyć także na darmowe kanapki i izotoniki.

Na wysokości zadania stanęli również klienci. 18 września, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, uruchomiliśmy akcję wsparcia dla powodzian, której adresatami były osoby korzystające z aplikacji Żappka. W zaledwie 2 dni wymienili oni swoje żappsy na cegiełki charytatywne o wartości 250 tys. zł. Kwota zebrana w trakcie zbiórki zostanie w całości przekazana na działania pomocowe dla osób poszkodowanych przez powódź, koordynowane przez PCK.

Wsparcie dla pracowników i franczyzobiorców

Nie zapomnieliśmy o pomocy dla franczyzobiorców i pracowników. Aby była ona jak najskuteczniejsza, powołaliśmy sztab kryzysowy reprezentujący wszystkie obszary firmy i podejmujący decyzje dotyczące jej bieżących działań. Blisko 100 osób z zespołów wsparcia sprzedaży oraz logistyki ruszyło ze wsparciem dla dolnośląskich franczyzobiorców. Sklepy prewencyjnie zostały wyposażone w worki z piaskiem i pompy do wypompowywania wody. Zabezpieczyliśmy obecny w sklepach sprzęt IT, aby zapobiec zwarciom prądu. Franczyzobiorcy i pracownicy Żabki mieli zapewnioną wodę, prowiant oraz wsparcie transportowe lub noclegowe.

Nasi pracownicy i współpracownicy, których powódź dotknęła bezpośrednio, mogą liczyć także na wsparcie finansowe oraz na pomoc psychologiczną — w gotowości pozostają przedstawiciele kadry terenowej ds. szkoleń, posiadający przeszkolenie do wsparcia psychologicznego oraz specjaliści Poradni Zdrowia Psychicznego Harmonia.

Podziękowania należą się również naszym organom opiniodawczo-doradczym, czyli Radzie Franczyzobiorców i Komitetowi Doradczemu, które zadeklarowały pomoc franczyzobiorcom w pracach porządkowych oraz wsparcie dla najbardziej potrzebujących rodzin właścicieli sklepów.

Obecnie wspólnie z organizacjami koordynującymi udzielanie pomocy diagnozujemy potrzeby, tak by przekazywane wsparcie niosło jak najwięcej korzyści najbardziej potrzebującym, i planujemy kolejne działania pomocowe.