TOP 20 – czyli prawie sami cudzoziemcy

DCZ
opublikowano: 24-06-2013, 00:00

ThinkTank zapytał 293 liderów czołowych firm i instytucji w Polsce o to, jakie książki biznesowe zainspirowały ich najbardziej.

Prawie 90 proc. to książki amerykańskich autorów, a tylko 11 proc. napisali Polacy. Wygląda więc na to, że mimo dwóch dekad transformacji wciąż mamy mało doświadczeń polskich liderów lub chętnych do ich spisania. Jedynie 8 proc. ze wszystkich wymienionych książek to szeroko rozumiana klasyka i literatura piękna. Z tej półki najczęściej wymieniano: Biblię, „Bhagawadgitę”, „Proces” Franza Kafki, „Kapitał” Karola Marksa, „Medaliony” Zofii Nałkowskiej, „Czarodziejską Górę” Tomasza Manna. Tylko jeden autor pojawił się w dwudziestce biznesowych bestsellerów wielokrotnie: Malcolm Gladwell z książkami „Błysk! Potęga przeczucia”, „Punkt przełomowy” i „Poza schematem”. Z badań ThinkTank wynika też, że czasami liderzy korzystają z podręczników i poradników. Twierdzą, że w odpowiednim czasie i sytuacji takie książki mogą być bardzo pomocne, dać pomysł na zarządzanie, prowadzenie biznesu czy po prostu na życie. Wielu liderom lektury pomogły w zrozumieniu drugiego człowieka, a przynajmniej umożliwiły poznanie świata wartości i schematów myślowych innych ludzi. Przeszłość i cudze doświadczenia kształtują postawy i zachowania liderów, którzy poszukują autorytetów.

Fotolia

„Biznesowe bestsellery dwudziestolecia. Książki, które ukształtowały polskich liderów”.

1. Stephen Covey, „7 nawyków skutecznego działania”

2. Jack Welch, „Winning znaczy zwyciężać”

3. Jim Collins, „Od dobrego do wielkiego”

4. Dale Carnegie, „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”

5. David Allen, „Sztuka efektywności” (Getting things done)

6. Peter Senge, „Piąta dyscyplina”

7. Sun Tzu, Sun Pin, „Sztuka wojny”

8. Robert Kiyosaki, „Bogaty ojciec, biedny ojciec”

9. Robert Cialdini, „Wywieranie wpływu na ludzi”

10. W. Chan Kim, R. Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”

11. Malcom Gladwell, „Błysk! Potęga przeczucia”

12. Spencer Johnson, „Kto zabrał mój ser?”

13. Daniel Goleman, „Inteligencja emocjonalna”

14. Malcolm Gladwell, „Punkt przełomowy”

15. Jerzy Gut, Wojciech Haman, „Psychologia szefa”

16. Lee Iacocca, „Autobiografia”

17. Philip Kotler, „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola”

18. Malcolm Gladwell, „Poza schematem”

19. Peter F. Drucker, „Praktyka zarządzania”

20. Jeffrey K. Liker, „Droga Toyoty”

Źródło: ThinkTank

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane