Topnieje rynkowa przewaga Skody

opublikowano: 05-08-2019, 22:00

Toyota ostro przyspiesza. Po siedmiu miesiącach 2019 r. przewaga rynkowego lidera — Skody — wyraźnie się zmniejszyła.

Między styczniem a lipcem 2019 r. zarejestrowano w Polsce 327,4 tys. nowych samochodów osobowych. To o 2,5 proc. (7,9 tys.) więcej niż rok temu. W lipcu 2019 r. najwięcej samochodów osobowych zarejestrowała Skoda (5,7 tys.), wyprzedzając lidera czerwcowego rankingu, Toyotę (5,2 tys.) oraz Volkswagena (4,9 tys). Jednak po raz pierwszy od dawna Skoda nie może być pewna, że „dowiezie” wynik do końca roku. Wicelider — Toyota — coraz częściej podgryza czeską markę. Nie dość że Toyota była najczęściej wybieraną marką w czerwcu, a corolla najchętniej wybieranym modelem w lipcu, to jako jedyna z rynkowego podium nie zanotowała (w okresie styczeń — lipiec 2019 r.) spadku sprzedaży. Dzięki temu mocno zbliżyła się do Skody. W 2019 r. zarejestrowano ponad 36,5 tys. osobowych aut Toyoty, a to tylko o 3,9 tys. mniej niż Skoda. Rok temu przewaga Czechów była o blisko dwa razy większa (7,3 tys. aut).

Na razie jednak liderem polskiego rynku pozostaje Skoda. W 2019 r. klienci kupili i zarejestrowali dotychczas ponad 40,4 tys. aut tej marki. Tym samym udział Skody w naszym rynku wynosił na koniec lipca2019 r. 12,3 proc. Wicelider, Toyota, może poszczycić się rynkowym udziałem na poziome 11,2 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen ( 32,1 tys. rejestracji i 9,8 proc. udziału w rynku).

Swoje przyspieszenie Toyota zawdzięcza głównie świetnemu przyjęciu wprowadzonych w pierwszej połowie 2019 r. modeli (nowej generacji RAV4, corolli i camry). Do końca roku w sprzedaży nie pojawi się jednak już żaden nowy model. Skoda chce odrobić straty, wykorzystując dwie nowości, które właśnie wjeżdżają do salonów. Pierwsza to odświeżony superb, druga zupełnie nowy model, należący do modnego segmentu miejskich suvów — kamiq. Volkswagen będzie chciał powalczyć dotychczasowymi modelami, a także jedyną salonową nowością drugiej połowy 2019 r. — odświeżonym passatem. Dużo zależeć będzie jednak od dostępności samochodów, a z tą, w związku z nowymi normami homologacyjnymi (WLTP), niektórzy producenci mieli w pierwszej połowie tego roku problem.

Kolejne miesiące 2019 r. będą też czasem ostrej walki o obronę czwartego miejsca. Rok temu (w okresie styczeń — lipiec) pozycję tę zajmował Opel. A ponad 22,2 tys. zarejestrowanych samochodów dawało tej marce bezpieczną przewagę (7,7 tys. szt.) nad piątą w zestawieniu Dacią. W 2019 r. Oplowi co prawda udało się utrzymać pozycję, ale Dacia jest „wolniejsza” juz tylko o niespełna 1 tys. aut.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy