Torpol chce, by Norwegia docelowo odpowiadała za 1/3 przychodów grupy

ISBNews
opublikowano: 28-08-2014, 16:35

Torpol chce, aby docelowo w strukturze przychodów rynek norweski miał udział wynoszący ok. 1/3, poinformował agencję ISBnews prezes Tomasz Sweklej. Według niego, zakładane przez spółkę zdobycie 5 - 6-procentowego udziału w tamtejszym rynku budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej będzie możliwe w 2-3 lata.

"Zakładamy 2/3 przychodów w Polsce i 1/3 w Norwegii, to jest nasz cel" - powiedział Sweklej w rozmowie z ISBnews.

Prezes spodziewa się, że pierwsze przetargi w ramach dużego norweskiego programu modernizacji kolei, w których Torpol złoży oferty, pojawią się w przyszłym roku.

"W ciągu 2-3 lat chcielibyśmy osiągnąć zakładane 5-6% udziałów w norweskim rynku budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej" - wyjaśnił prezes.

Podkreślił, że Torpol jest zainteresowany dużymi projektami kolejowymi na tamtejszym rynku, zbieżnymi z kompetencjami spółki tj. głównie w infrastrukturze torowej i sieci trakcyjnej. Do tej pory spółka realizowała mniejsze projekty infrastrukturalne w norweskich miastach.

Wcześniej, podczas konferencji prasowej Sweklej powiedział, że Torpol chce w Norwegii działać przede wszystkim "własnymi siłami", gdyż "każda praca wykonana własnymi siłami podnosi rentowność." Ponadto w kraju tym jest niewielu podwykonawców, dlatego personel i maszyny będą pochodzić z Polski. W rozmowie z ISBnews dodał jednak, że pewne inwestycje na miejscu są niezbędne.

"Musimy inwestować na miejscu, w zbudowanie struktury lokalnej, infrastruktury do zarządzania. Trudno powiedzieć jednak, jaka będzie wysokość nakładów" - zaznaczył.

Z wypowiedzi prezesa dla ISBnews wynika także, że spółka na razie chce koncentrować się na Polsce oraz Norwegii i nie ma konkretnych planów wejścia na kolejne rynki, choć je obserwuje.

"Jeśli działamy w Norwegii, na pewno łatwiej będzie rozmawiać na temat projektów - przykładowo - w Szwecji" - powiedział też Sweklej.

Według niego, tamtejszy rynek jest jednak "mocny" i trudno spodziewać się, by obecni na nim wykonawcy pozwolili wejść innym podmiotom.

"Na razie na pewno chcemy budować w Norwegii strukturę, która ma działać długie lata" - podsumował prezes w rozmowie z ISBnews.

Wcześniej podczas konferencji Sweklej mówił, że norweski rynek jest atrakcyjny ze względu na mały potencjał miejscowy i małą konkurencję. Poza tym cechuje go stabilność i dostępność środków na inwestycje.

Dodał też, że Torpol nie obawia się w Norwegii silnej konkurencji z innych krajów Europy, że względu na wysokie wymagania tego rynku i konieczność posiadania bardzo dobrych referencji. Według niego, "bariery wejścia są spore, ale jest premia w postaci dobrej marży".

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane