Toyota corolla liderem w Polsce

opublikowano: 03-10-2019, 22:00

Japońskie auto okazało się modelem najchętniej wybieranym we wrześniu, a w rankingu marek Toyota była bliska zdetronizowania Skody.

W ciągu trzech kwartałów 2019 r. nad Wisłą zarejestrowano 410,8 tys. nowych aut osobowych — wynika z analizy danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców przygotowanej przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na pierwszy rzut oka w statystykach nie ma większych zmian, jednak po dokładnej analizie okazuje się, że na horyzoncie widać przetasowania. Wrzesień 2019 r. był kolejnym miesiącem, w którym Skoda, wieloletni rynkowy lider, trzymała nogę na hamulcu, a wicelider, Toyota, na gazie.

Auto Japończyków, corolla, zostało wrześniowym liderem polskiego rankingu modeli (1391 rejestracji). Na drugim miejscu uplasowała się skoda octavia (1172). Toyocie niewiele zabrakło do zwycięstwa w kategorii najpopularniejszych marek. We wrześniu zarejestrowano 1375 toyot i tylko o 21 więcej skód. Po trzech kwartałach 2019 r. Skodzie udało się zarejestrować 49 653 samochody, a Toyocie — 45 493. Pierwsza z marek zaliczyła ponad 3-procentowy spadek r/r, druga 4,5-procentowy wzrost. Oznacza to, że po dziewięciu miesiącach wicelidera od lidera dzieli 4160 aut. Różnica na zbliżonym poziomie utrzymuje się od kilku miesięcy, zbliża się jednak okres wyprzedaży rocznika, więc ostateczny wynik nie jest przesądzony. Toyota już obniżyła ceny dla modeli: aygo, yaris, C-HR oraz benzynowej wersji corolli, a z pewnością nie jest to jej ostatnie słowo. Skoda również nie odpuści. Liczy na zainteresowanie nowymi modelami: kompaktem scala, nową odsłoną superba i miejskim suvem kamiq.

Trzecie miejsce we wrześniu (2874 rejestracje) i od początkuroku (40 434) zajmuje VW. Marka straciła niespełna 3,9 proc. r/r. Na czwartym miejscu utrzymał się Opel, powiększając przewagę nad podgryzającą go Dacią. Po ośmiu miesiącach 2019 r. różnica między tymi producentami wynosiła zaledwie nieco ponad 800 aut. We wrześniu Opel docisnął gaz i z wynikiem 27,3 tys. rejestracji odjechał rumuńskiej marce na ponad 2 tys. samochodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu