Toyota najdroższą marką motoryzacyjną

Japoński koncern ponownie trafił do grona 100 najdroższych marek świata.

Ranking Best Global Brands, przygotowywany przez firmę Interbrand, to lista 100 najcenniejszych światowych marek. Toyota jest pierwszą wśród motoryzacyjnych. Z wartością oszacowaną na 55,6 mld USD, uplasowała się na piątym miejscu rankingu, w którym ujęto 15 marek motoryzacyjnych. Wartość Toyoty wzrosła o 9 proc. w porównaniu z rokiem 2015.

W związku z tym japońska marka awansowała z szóstego na piąte miejsce. Wyprzedają ją tylko takie tuzy jak Apple (178,1 mld USD), Google (133,2 mld USD), Coca-Cola (73,1 mld USD) i Microsoft (72,8 mld USD).

Wzrost wartości marki Toyota zawdzięcza przede wszystkim intensywnym inwestycjom w najnowocześniejsze technologie, głównie z zakresu bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów, a także systematycznemu umacnianiu przewagi w dziedzinie aut hybrydowych.

Największy wzrost wartości marki w branży motoryzacyjnej zanotował w tym roku Nissan (22 proc.), a największy spadek ( o 9 proc.) Volkswagen. Ciekawostką jest debiut w Best Global Brands marki Tesla (elektryczne samochody). Która z wartością oszacowaną na 4 mld USD znalazła się na setnym miejscu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Toyota najdroższą marką motoryzacyjną