Toyota najdroższą marką motoryzacyjną

opublikowano: 12-10-2016, 22:00

Japoński koncern ponownie trafił do grona 100 najdroższych marek świata.

Ranking Best Global Brands, przygotowywany przez firmę Interbrand, to lista 100 najcenniejszych światowych marek. Toyota jest pierwszą wśród motoryzacyjnych. Z wartością oszacowaną na 55,6 mld USD, uplasowała się na piątym miejscu rankingu, w którym ujęto 15 marek motoryzacyjnych. Wartość Toyoty wzrosła o 9 proc. w porównaniu z rokiem 2015.

W związku z tym japońska marka awansowała z szóstego na piąte miejsce. Wyprzedają ją tylko takie tuzy jak Apple (178,1 mld USD), Google (133,2 mld USD), Coca-Cola (73,1 mld USD) i Microsoft (72,8 mld USD).

Wzrost wartości marki Toyota zawdzięcza przede wszystkim intensywnym inwestycjom w najnowocześniejsze technologie, głównie z zakresu bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów, a także systematycznemu umacnianiu przewagi w dziedzinie aut hybrydowych.

Największy wzrost wartości marki w branży motoryzacyjnej zanotował w tym roku Nissan (22 proc.), a największy spadek ( o 9 proc.) Volkswagen. Ciekawostką jest debiut w Best Global Brands marki Tesla (elektryczne samochody). Która z wartością oszacowaną na 4 mld USD znalazła się na setnym miejscu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Toyota najdroższą marką motoryzacyjną