Czytasz dzięki

Toyota nie przestaje gonić Skody

opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Choć toyota pewnie w tym roku nie dogoni skody, to corolla wciąż ma szansę na wyprzedzenie octavii.

W listopadzie zarejestrowano blisko 45,4 tys. nowych aut osobowych. To niemal o 5 proc. więcej niż rok temu. Od początku roku urzędy komunikacji wydały tablice rejestracyjne dla 503,1 tys. nowych samochodów osobowych. Ten wynik jest o 3,4 proc. lepszy od zeszłorocznego. Rosnąca liczba rejestracji jest zasługą przede wszystkim firm. Zarejestrowały one na siebie w tym roku ponad 70,4 proc. wszystkich nowych osobówek. W praktyce jednak znacznie więcej, bowiem statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców do grupy „osób fizycznych” zaliczają również spółki cywilne i jednoosobowe działalności gospodarcze. Po 11 miesiącach 2019 r. tytuł najpopularniejszej marki na naszym rynku powędrował do Skody.

Zarejestrowano 62,3 tys. aut tej marki. Mimo że skoda wyraźnie redukuje prędkość (w listopadzie zanotowała spadek o 9,7 proc. r/r, a od początku roku o 2,4 proc.), to nie dała się wyprzedzić mocno przyspieszającej Toyocie. Japończycy zarejestrowali w tym roku 56,4 tys. aut, a dzięki tegorocznym nowościom (modelom RAV4 i corolla) co miesiąc notowali wzrost. Tylko w listopadzie zainteresowanie toyotami urosło r/r o ponad 42 proc., a w ciągu 11 miesięcy o blisko 12 proc. Czy mocno wciskający gaz Japończycy dogonią zwalniających Czechów jeszcze w tym roku? W rankingu marek raczej nie — na koniec listopada Toyota traci do Skody ponad 5,8 tys. rejestracji. Inaczej sytuacja wygląda w rankingu modeli.

I chociaż najpopularniejszym modelem po 11 miesiącach w Polsce nadal jest skoda octavia (18 598 rejestracji), to toyota corolla (17 636 rejestracji) jest tylko niespełna 1 tys. rejestracji za nią. Trzecią co do popularności marką nad Wisłą jest Volkswagen z wynikiem 49,4 tys. rejestracji. Wszystko wskazuje na to, że ta kolejność utrzyma się do końca roku. Co przyniesie następny? Nowe rozdanie. Każdy producent z pierwszej trójki ma noworocznego asa w rękawie. W salonach Skody na dobre ruszy sprzedaż kolejnej generacji bestsellera — octavii.

Volkswagen rozpocznie sprzedaż nowego golfa, a Toyota będzie kusić popularnym nad Wisłą yarisem w nowej odsłonie. Japończycy nie wykluczają też redukcji cen na modele z napędami hybrydowymi, wykorzystując obniżenie akcyzy na wykorzystujące tę technologię auta.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane