Toyota nie przestaje gonić Skody

opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Choć toyota pewnie w tym roku nie dogoni skody, to corolla wciąż ma szansę na wyprzedzenie octavii.

W listopadzie zarejestrowano blisko 45,4 tys. nowych aut osobowych. To niemal o 5 proc. więcej niż rok temu. Od początku roku urzędy komunikacji wydały tablice rejestracyjne dla 503,1 tys. nowych samochodów osobowych. Ten wynik jest o 3,4 proc. lepszy od zeszłorocznego. Rosnąca liczba rejestracji jest zasługą przede wszystkim firm. Zarejestrowały one na siebie w tym roku ponad 70,4 proc. wszystkich nowych osobówek. W praktyce jednak znacznie więcej, bowiem statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców do grupy „osób fizycznych” zaliczają również spółki cywilne i jednoosobowe działalności gospodarcze. Po 11 miesiącach 2019 r. tytuł najpopularniejszej marki na naszym rynku powędrował do Skody.

Zarejestrowano 62,3 tys. aut tej marki. Mimo że skoda wyraźnie redukuje prędkość (w listopadzie zanotowała spadek o 9,7 proc. r/r, a od początku roku o 2,4 proc.), to nie dała się wyprzedzić mocno przyspieszającej Toyocie. Japończycy zarejestrowali w tym roku 56,4 tys. aut, a dzięki tegorocznym nowościom (modelom RAV4 i corolla) co miesiąc notowali wzrost. Tylko w listopadzie zainteresowanie toyotami urosło r/r o ponad 42 proc., a w ciągu 11 miesięcy o blisko 12 proc. Czy mocno wciskający gaz Japończycy dogonią zwalniających Czechów jeszcze w tym roku? W rankingu marek raczej nie — na koniec listopada Toyota traci do Skody ponad 5,8 tys. rejestracji. Inaczej sytuacja wygląda w rankingu modeli.

I chociaż najpopularniejszym modelem po 11 miesiącach w Polsce nadal jest skoda octavia (18 598 rejestracji), to toyota corolla (17 636 rejestracji) jest tylko niespełna 1 tys. rejestracji za nią. Trzecią co do popularności marką nad Wisłą jest Volkswagen z wynikiem 49,4 tys. rejestracji. Wszystko wskazuje na to, że ta kolejność utrzyma się do końca roku. Co przyniesie następny? Nowe rozdanie. Każdy producent z pierwszej trójki ma noworocznego asa w rękawie. W salonach Skody na dobre ruszy sprzedaż kolejnej generacji bestsellera — octavii.

Volkswagen rozpocznie sprzedaż nowego golfa, a Toyota będzie kusić popularnym nad Wisłą yarisem w nowej odsłonie. Japończycy nie wykluczają też redukcji cen na modele z napędami hybrydowymi, wykorzystując obniżenie akcyzy na wykorzystujące tę technologię auta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu