Toyota pokazała nową generację auta na wodór

opublikowano: 10-12-2020, 11:33

Toyota Motor zaprezentowała nową generację auta Mirai, pierwszego masowo produkowanego samochodu elektrycznego na ogniwa paliwowe zasilane wodorem, “emitującego” jedynie wodę.

Mirai pojawił się w 2014 roku. Auto tankowane wodorem ładowało akumulator w mniej niż pięć minut i miało zasięg jak samochody z silnikami spalinowymi. Nie znalazło jednak wielu chętnych. Od debiutu Toyota sprzedała tylko 11 tys. samochodów tego modelu. Mirai drugiej generacji może cieszyć się większym zainteresowaniem, bo jest lepszy niż poprzednik. Jego zasięg zwiększono o 30 proc. do 850 km na jednym ładowaniu. Poprawiono wygląd i aerodynamikę.

Toyota Mirai, fot. Bloomberg
Toyota Mirai, fot. Bloomberg

Nowy Mirai ma cenę wyjściową 7,1 mln JPY (249 tys. zł) i jest tańszy niż poprzedni model. Toyota liczy, że sprzedaż będzie przynajmniej dziesięciokrotnie większa niż auta pierwszej generacji. Masahiko Maeda, szef technologii w japońskim koncernie podkreśla jednak, że sprzedaż nie jest głównym celem.

- Nie uważamy, że ważne jest skupianie się na sprzedaży. Mamy większy cel, którym jest przyczynienie się realizacji neutralnego węglowo społeczeństwa – powiedział.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane