Toyota powiększa przewagę

opublikowano: 15-12-2020, 20:00

Spory wzrost rejestracji nowych aut w grudniu nie daje szansy zeszłorocznemu liderowi na złoto w tym roku.

W ciągu pierwszych dziesięciu dni grudnia w Polsce zarejestrowano ponad 18,4 tys. nowych samochodów osobowych i 2,47 tys. dostawczych (o dmc do 3,5 t). To o 7 i 46,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.

W przypadku samochodów osobowych za wzrost odpowiadają przede wszystkim firmy. Po 10 dniach grudnia rejestracje na osoby fizyczne spadły bowiem o 11,4 proc. — do 4,46 tys., natomiast na firmy wzrosły o 14,6 proc. — do 13,9 tys. Rynek samochodów użytkowych odnotował wzrost rejestracji i na osoby fizyczne (372, +62,4 proc.), i na firmy (2,1 tys., +44,3 proc.). Wzrost nie zmienia jednak ogólnego obrazu rynku. Po 11 miesiącach i dziesięciu dniach roku rynek aut osobowych notuje 24-procentową stratę w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Niewiele lepiej jest w segmencie aut dostawczych — spadek o 15,3 proc.Ostatnie miesiące roku to okres tradycyjnych wyprzedaży samochodów z kończącego się roku. Obecne wiążą się one również z wejściem w życie na początku przyszłego roku nowej normy (Euro 6d FCM ) oraz spodziewaną sporą podwyżką cen nowych aut (o skali podwyżek pisaliśmy tutaj).

- Wynik pierwszych dziesięciu dni grudnia nie oznacza, że cały miesiąc będzie wyglądał podobnie. W poprzednich latach koniec roku zawsze był bardzo mocny. Sądzę, że rynek nowych aut straci w tym roku 18 -20 proc. w porównaniu z 2019 r. - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Jest bardzo prawdopodobne, że w tym roku dojdzie do zmiany lidera. Skoda, która od 11 lat była ulubioną marką Polaków, straci koszulkę lidera, która powędruje do Toyoty. Japońska marka od początku roku deptała Skodzie po piętach, a od kilku miesięcy sukcesywnie powiększała nad nią przewagę. W okresie styczeń-listopad jej przewaga nad Skodą wynosiła już "bezpieczne" 3,3 tys. egzemplarzy. Pierwsza dekada grudnia jeszcze powiększyła przewagę - do prawie 4 tys. aut. Trzeci w zestawieniu Volkswagen nie zagraża tej dwójce — do lidera traci ponad 20 tys. rejestracji.

Ulubieńcy:
Ulubieńcy:
Toyota zawdzięcza sukces przede wszystkim modelom: corolla (ponad 15 tys. rejestracji) oraz yaris (14 tys.). Nie bez znaczenia jest rosnąca popularność lekkich modeli dostawczych tej marki.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane