Toyota RAV4 dojrzała do zmiany

Po kilku latach japoński koncern mocno odświeża model topowego SUV-a, mimo że wyniki sprzedaży nie wskazują na to, że klienci się znudzili

Podczas trwających targów w Nowym Jorku Toyota zaprezentowała piątą generację bestsellerowego SUV-a RAV4. Debiut odbył się daleko za oceanem, ale echo odbija się mocno w Europie i w Polsce. Auto już dawno stało się globalnym hitem. Projektanci Toyoty odważnie poczynali sobie za deskami kreślarskimi. Nowa generacja RAV4 to nie jest poprzednia wersja po kilku kosmetycznych zmianach stylistycznych, ale zupełnie nowy samochód. Obecnie oferowany SUV jest przy swoim nowym wcieleniu dosyć grzecznie wyglądającym autem. Toyota dodała „rawce” charakteru dzięki agresywniejszej i bardziej terenowej stylistyce.

Samochód zbudowany został na nowej platformie TNGA i będzie oferowany w nowych opcjach silnikowych. Hybrydowy napęd będzie korzystał z 2,5-litrowego silnika benzynowego, ale klienci będą mogli wybrać także tradycyjny silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Oba napędy mają być jeszcze oszczędniejsze niż używane obecnie. Czwarta generacja SUV-a trafiła do salonów w 2013 r., piąta pojawi się w Europie dopiero w pierwszym kwartale 2019 r. Mimo pięciu lat w metryce model nie zwalnia jednak tempa i w słupkach Excela prezentuje się znakomicie.

W zeszłym roku toyota RAV4 pokonała największego rywala w zatłoczonym, prestiżowym i zyskownym segmencie SUV-ów — hondę CR-V. Z danych zebranych przez firmę Focus2Move wynika, że Toyota sprzedała blisko 800,7 tys. egzemplarzy RAV4, a Honda 757,4 tys. CR-V. Auto Toyoty zanotowało sporą dynamikę, bo poprawiło wynik względem poprzedniego roku o ponad 10 proc.

Tuż za japońskim duetem jest volkswagen tiguan — wzrost sprzedaży o 37,5 proc. I to być może agresywny atak tego modelu auta skusił Japończyków do radykalnej zmiany wyglądu tak dobrze sprzedającego się modelu jak czwarta generacja RAV4. W myśl zasady, że trzeba być nie tuż przed rywalami, ale kilka kroków dalej.

Warto zauważyć, że w zestawieniu najchętniej kupowanych SUV-ów mogłoby dojść do przetasowania, gdyby Focus2Move zliczyło razem sprzedaż dwóch nissanów — X-Trail i rogue, które są bardzo zbliżone do siebie, ale na różnych rynkach sprzedawane pod różnymi nazwami. Nissan wyrasta w ogóle na króla SUV-ów, bo w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych tego typu aut ma aż trzy modele. W sumie klienci na świecie kupili w zeszłym roku około 30 mln SUV-ów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Toyota RAV4 dojrzała do zmiany