Czytasz dzięki

Toyota testuje priusa na energię słoneczną

opublikowano: 12-09-2019, 08:25

Toyota Motor postanowiła sprawdzić zastosowanie paneli słonecznych w samochodzie elektrycznym, aby nie wymagał on już ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła, informuje Reuters.

Toyota wyposażyła swoje auto prius w najnowsze panele słoneczne zaprojektowane przez firmę Sharp, o grubości zaledwie 0,03 mm. Umieściła je na dachu, masce, tylnym oknie, spoilerze, aby sprawdzić ilość pozyskiwanej w ten sposób energii przesyłanej do akumulatora napędzającego auto. Okazało się, że w dobry pod względem nasłonecznienia dzień, ładowanie z paneli wystarcza na przejechanie 56 km. To niezły wynik, bo Amerykanie przeciętnie przejeżdżają jednego dnia 47 km. W dni pochmurne, a nawet kiedy jest zbyt gorąco, skuteczność paneli jednak mocno spada. W tzw. normalnym użytkowaniu prius z panelami słonecznymi wymaga wciąż ładowania ze źródła zewnętrznego.

Zobacz więcej

youtube.com

Satoshi Shizuka, główny inżynier projektu uważa, że największym wyzwaniem będzie obniżenie wagi akumulatorów gromadzących energię z paneli, a także obniżenie kosztu zastosowanej technologii. Podkreśla, że upłyną lata zanim będzie możliwa jej komercjalizacja, pisze Reuters.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane