Toyota wygrywa w Europie

opublikowano: 01-07-2019, 22:00

Klasyczna hybryda jest najpopularniejszym napędem alternatywnym w Europie. Traci plug in hybrid, ale elektryki niemal podwajają sprzedaż.

Zapowiadana przez europejskich producentów modelowa ofensywa aut elektrycznych dopiero przed nami. Grupa VW za siedem lat chce oferować 70 czysto elektrycznych modeli. Szefostwo koncernu chce wówczas osiągnąć roczną globalną sprzedaż takich samochodów na poziomie 3 mln sztuk. Równie ambitne plany mają inni europejscy producenci, od Fiata po PSA. Jednak jak do tej pory na europejskim rynku muszą uznać wyższość japończyków. Przynajmniej w „alternatywnej” niszy. Ze wszystkich napędów alternatywnych wykorzystujących energię elektryczną: HEV (klasyczne hybrydy), PHEV (hybrydy typu plug in) i BEV (napęd elektryczny), Europejczykom do gustu najbardziej przypadły klasyczne hybrydy, które są na dobrą sprawę rynkiem jednego producenta — Toyoty. W maju 2019 r. w Europie zarejestrowano 59,6 tys. aut hybrydowych, czyli o 35 proc. więcej niż rok wcześniej. Ogromna większość to samochody z logo Toyoty lub Lexusa (niemal 80 proc.). Dużo szybciej rośnie rynek aut elektrycznych. W maju zarejestrowano 22,8 tys. rejestracji takich aut. To aż o 85 proc. więcej niż rok wcześniej, a najchętniej wybierano Renaulta. Jedynym ekosegmentem, który stracił na popularności względem maja 2018 r., jest PHEV. 13,4 tys. rejestracji to o 13 proc. mniej.

Auta na baterie zyskują na popularności i będzie się to nasilać podsycane proekologicznym kursem UE. Toyota niewiele mówi o elektrycznych planach. Co wiadomo? Nieustannie usprawnia rozwiązania oparte na ogniwach paliwowych, prowadzi prace nad nowym typem baterii i zapowiada elektryczne modele (BEV) powstałe we współpracy m.in. z Subaru, Suzuki czy Daihatsu. Na razie wyniki maja nie zmieniły też ekologicznej hegemonii Toyoty, również w Polsce. Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że od stycznia do końca maja Polacy zarejestrowali 12,9 tys. HEV (46,6 proc. więcej niż rok temu) i tylko 369 PHEV (wzrost o 11,5 proc,). Wynik segmentu BEV (860, wzrost 250 proc.) jest imponujący, jednak zawdzięczamy go głównie jednemu kontraktowi (na 500 aut) jednej z firm carsharingowych.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy