Toyota zdetronizowała Skodę (no, prawie)

opublikowano: 27-07-2016, 22:00

Wszystko wskazuje na to, że niedługo trochę naciągany tytuł tego tekstu może całkiem odpowiadać prawdzie.

Według danych przedstawionych przez Samar, w pierwszym półroczu 2016 r. Polacy zarejestrowali 26 946 aut marki Skoda i 21 616 Toyot. Te dwie marki od lat toczą zajadły bój o pierwsze miejsce w naszym kraju. Na razie prowadzi Skoda — zarówno pod względem liczby zarejestrowanych aut, jak i w rankingu najpopularniejszych modeli. W tym drugim zestawieniu jej przewaga jest bardzo duża. Oto najpopularniejszym modelem pierwszego półrocza 2016 r. była Skoda Octavia z 8633 zarejestrowanymi autami. A pierwszy model Toyoty (Yaris) w tym zestawieniu pojawia się dopiero na piątym miejscu z 6015 zarejestrowanymi samochodami. Jeśli jednak wziąć pod uwagę rynkowe tendencje, to może się okazać, że Skoda straci koszulkę lidera. Od kilku lat szybko spada w Polsce popularność diesli. Samochody z silnikami wysokoprężnymi stanowią już tylko nieco ponad 30 proc. rynku, gdy jeszcze w 2011 r. było to prawie 60 proc. Rośnie natomiast,też bardzo szybko, zainteresowanie silnikami benzynowymi. W pierwszym półroczu 2016 zarejestrowano u nas 144 868 nowych aut z silnikami benzynowymi. Oznacza to, że siedem na 10 zarejestrowanych w Polsce aut ma taki właśnie napęd.

Zakup auta z napędem benzynowym jest sporo tańszy, a koszty utrzymania porównywalne do diesla. Coraz częściej do benzyniaków przesiadają się również firmy — mówi Wojciech Drzewiecki, szef Samaru.
Wyświetl galerię [1/2]

OLEJ W ODWROCIE:

Zakup auta z napędem benzynowym jest sporo tańszy, a koszty utrzymania porównywalne do diesla. Coraz częściej do benzyniaków przesiadają się również firmy — mówi Wojciech Drzewiecki, szef Samaru. TP

— Diesel stale traci pozycję w Polsce. Głównym powodem jest pojawienie się nowych silnikówbenzynowych małej pojemności i dużej mocy. Zakup auta z takim napędem jest sporo tańszy, a koszty utrzymania porównywalne do diesla. Coraz częściej do benzyniaków przesiadają się również firmy — zauważa Wojciech Drzewiecki, szef Samaru.

I dodaje, że odwrót Polaków od silników wysokoprężnych będzie postępował. A jeśli tak, to właśnie Toyota ma wielką szansę objęcie u nas pierwszego miejsca. Jest to bowiem marka najchętniej wybierana przez zwolenników silników benzynowych w Polsce. W pierwszym półroczu 2016 aż 18 743 zarejestrowanych aut z takim napędem miało na masce logo Toyoty. Tymczasem rynkowy lider — Skoda — zajął w tym zestawieniu drugie miejsce z 17 543 zarejestrowanymi „benzyniakami”. Malejąca popularność silników Diesla może rzeczywiścieSkodzie zaszkodzić. Mimo bowiem tego, że ta marka oferuje sporo jednostek benzynowych, to od lat jest kojarzona z „nieśmiertelnym” dieslem TDI. A Toyota przeciwnie. Odwrót od diesla ogłosiła już kilka lat temu, likwidując dział rozwoju tych jednostek. Postawiła na rozwój silników benzynowych i hybryd, które dzisiaj stanowią jeden z filarów jej sprzedaży. W 2016 r. japoński koncern chce sprzedać w Polsce 10 tys. aut z napędem hybrydowym. Tymczasem Skoda takich samochodów nie oferuje w ogóle.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy