TP SA wyhamuje ze zwolnieniami

Mariusz Zielke
opublikowano: 2003-02-27 00:00

Spowolnienie tempa redukcji pracowniczych i wprowadzenie nowych usług — to najnowsze wieści z TP SA. Telekom ma również nadzieję, że agencja Moody's nie obniży jego ratingu.

Dzięki wzmożonej restrukturyzacji w 2002 r., TP SA nie musi już zwalniać pracowników w ostrym tempie. W ubiegłym roku spółka zmniejszyła zatrudnienie o prawie 17 tys. osób, do 41,1 tys.

— Zapowiadaliśmy, że w 2004 r. na jednego pracownika TP SA będzie przypadać 300 linii abonenckich i ten wskaźnik prawdopodobnie uda nam się uzyskać znacznie wcześniej. Już teraz wynosi on około 280 linii — mówi Marek Józefiak, prezes TP SA.

Mimo pozytywnych informacji płynących ze spółki i dobrych rekomendacji analityków, kurs TP SA od ponad miesiąca idzie w dół. Od połowy stycznia akcje spółki straciły na wartości 15 proc. W opinii analityków, duża w tym zasługa ministerstwa skarbu, które chce dokapitalizować walorami spółki kolejne firmy (ostatnio Stoczni Gdynia). Ich zdaniem, widmo nadpodaży akcji będzie ponuro wisiało nad kursem TP SA. Marek Józefiak nie chce komentować decyzji ministerstwa.

— Źle się dzieje, że kolejne spółki są obdarowywane pakietami naszych akcji, bo to negatywnie wpływa na kurs, ale resort ma do tego prawo. Dla nas ważniejsze są pozytywne zmiany w samej spółce, obcięcie kosztów i poprawa innych wskaźników — mówi prezes TP SA.

Komentując decyzję Moody's o możliwości obniżenia ratingu z powodu zbyt dużego zadłużenia krótkoterminowego, prezes stwierdził, że spółka składa agencji ratingowej dodatkowe wyjaśnienia, po których może ona zmienić decyzję.

— Szanujemy niezależne opinie, ale w naszym przekonaniu zadłużenie krótkoterminowe nie jest zbyt wysokie. Przy okazji ogłoszenia wyników w przyszłym tygodniu odniesiemy się do tej kwestii — uważa Marek Józefiak.

TP SA zapowiada wprowadzenie nowych usług, w tym połączonej oferty telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu, nowe pakiety internetowe i poprawę obsługi wraz z wprowadzanym obecnie systemem wspomagania zarządzania relacjami z klientem klasy CRM. Możliwe są dalsze obniżki cen, w tym połączeń z sieci TP SA do sieci komórkowych.