Transsystem ma umowy z Fordem i VW

Paweł Janas
02-02-2001, 00:00

Transsystem ma umowy z Fordem i VW

W styczniu Transsystem podpisał kontrakty na montaż linii technologicznych do produkcji samochodów w zakładach Volkswagena w Czechach i Forda w Niemczech. W tym roku spółka planuje o kilkanaście procent zwiększyć obroty, które w 2000 r. wyniosły 63 mln zł.

Spółka Transsystem z Woli Dalszej koło Łańcuta podpisała kolejne zagraniczne kontrakty na montaż linii do produkcji aut, warte blisko 13 mln DEM (około 26 mln zł). W fabryce Forda w Kolonii zostaną zamontowane urządzenia do produkcji nowego modelu, który w przyszłości zastąpi Fiestę.

Dwie kolejne umowy będą realizowane w zakładach należących do koncernu Volkswagena. Przedmiotem kontraktu w Bratysławie jest montaż linii do produkcji Volkswagena Polo i Colorado.

— Obecnie negocjujemy kolejne kontrakty z partnerami z Czech i Niemiec. Ich wartość wyniesie prawdopodobnie 10 mln zł — mówi Stanisław Sroka, prezes zarządu spółki Transsystem.

Stawka na eksport

W ubiegłym roku Transsystem zanotował 63 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2 mln zł zysku netto.

— W 2001 r. chcemy zwiększyć obroty o kilkanaście procent — prognozuje Stanisław Sroka.

Większość obrotów — około 95 proc. — realizowana jest dzięki eksportowi kierowanemu do krajów Unii Europejskiej, USA i Chin. Kontrahentami spółki są fabryki należące m.in. do DaimlerChryslera, BMW, Audi, Volkswagena, GM, Volvo, FIAT-a i Renault.

Według Stanisława Sroki, w Polsce nie ma obecnie możliwości większego rozwoju ze względu na brak większych inwestycji, m.in. w sektorze motoryzacyjnym.

— Wspólnie z niemiecką firmą Dürr kończymy obecnie montaż linii technologicznych w nowej lakierni Volkswagena w Antoninku pod Poznaniem. Produkcja Passatów, Polo i dostawczych Transporterów ma tam ruszyć już w kwietniu — dodaje prezes Transsystemu.

Główny konkurent

Do głównych konkurentów Transsystemu w Polsce zaliczyć można firmę Durrpol z Radomia, spółkę zależną dużego niemieckiego koncernu ze Stuttgartu. Przedstawiciele Transsystemu przyznają, że jest to znaczący rywal, głównie ze względu na zaplecze finansowe i techniczne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Transsystem ma umowy z Fordem i VW