Tras Tychy zainwestuje w 2001 r. około 25 mln zł

Małgorzata Zdunek
opublikowano: 2001-01-26 00:00

Tras Tychy zainwestuje w 2001 r. około 25 mln zł

Spółka zamierza przeznaczyć środki z publicznej emisji akcji na swój rozwój

Tras Tychy, producent stolarki okiennej, który zamierza zadebiutować na GPW, chce z uzyskanych tą drogą pieniędzy, 11 mln zł przeznaczyć na rozbudowę sieci sprzedaży swoich produktów. Pozostała część środków ma pokryć zakup urządzeń i zasilić kapitał obrotowy spółki.

Spółka Tras Tychy, producent okien drewnianych, aluminiowych i z PCV, zamierza uzyskać z emisji akcji od 20 do 25 mln zł. Zakup maszyn i oprzyrządowania do produkcji profili okiennych z PCV pochłonąć ma około 5 mln zł.

Podwoić moce

— Poprzez rozbudowę parku maszynowego zamierzamy dokończyć inwestycję, którą dotąd zrealizowaliśmy w 60 proc. Obecnie produkujemy profile okienne, które zaspokajają wyłącznie wymagania produkcyjne naszego zakładu w Tychach oraz spółki zależnej w Kijowie — tłumaczy Tadeusz Marszalik, prezes spółki Tras Tychy.

Fabryka w Tychach produkuje 200 tys. profili okiennych PCV rocznie. Po rozbudowie moce produkcyjne mają wzrosnąć do 400 — 500 tys.

— Liczymy, że uzyskamy tę wielkość produkcji jeszcze w 2001 r. Chcemy w ten sposób zwiększyć sprzedaż profili okiennych dla odbiorców zewnętrznych, którymi są inni producenci okien — twierdzi Tadeusz Marszalik.

Z powodu prognozy zwiększonej produkcji, kolejne 7 mln zł spółka chce przeznaczyć na finansowanie kapitału obrotowego firmy.

Spółka zdecydowała się też na budowę sieci dystrybucyjnej profili PCV oraz rozbudowę istniejącej już sieci sprzedaży stolarki otworowej. Według szacunków, pochłonąć ma to około 11 mln zł.

— Chcemy stworzyć sieć punktów sprzedaży profili okiennych, które będziemy produkować dla odbiorców zewnętrznych i połączyć ją z rozwojem sieci punktów sprzedaży okien — tłumaczy Tadeusz Marszalik.

Obecnie Tras Tychy posiada sieć około 200 punktów sprzedaży w całej Polsce. Prezes Marszalik liczy, że do końca I kwartału 2001 r. ich liczba wzrośnie do 400.

— Będą to podmioty działające z nami na zasadzie umowy o współpracy. Nowe punkty powstaną zwłaszcza tam, gdzie dotąd było ich najmniej, w województwach: wielkopolskim, lubelskim i podkarpackim — mówi Tadeusz Marszalik.

Oddziały handlowe Tras Tychy skierowane są na obsługę partnerów handlowych oraz przetargów instytucjonalnych.

— Obecnie opieramy się głównie na sprzedaży naszych produktów poprzez partnerów handlowych. Systematycznie zmniejszamy natomiast sprzedaż okien klientom indywidualnym. Nie chcemy bowiem konkurować z naszymi partnerami handlowymi — stwierdza Tadeusz Marszalik.

Prezes Marszalik spodziewa się, że inwestycje umożliwią w 2001 r. wzrost przychodów do 93 mln zł.

Wspomóc rozwój

Zarząd spółki zamierza przeznaczyć jeszcze 2 mln zł na dokończenie budowy kotłowni, ulokowanej przy siedzibie spółki w tyskiej podstrefie KSSE.

Spółka Tras Tychy powstała w kwietniu 1997 r. Jej kapitał akcyjny wynosi 3,7 mln zł i dzieli się na 1,85 mln akcji o wartości nominalnej 2 zł każda. Obecnie w skład grupy kapitałowej Tras Tychy wchodzi spółka Tras Okna ze Skawiny koło Krakowa oraz System Tychy (po 100 proc. akcji) , Eko Wikno Plast z Kijowa na Ukrainie (51 proc. udziałów) oraz spółka Celt Tychy (37 proc. akcji).