Travelplanet wyrósł groźny rywal

MB
opublikowano: 2009-07-01 07:21

W internetowej branży turystycznej zrobiło się gorąco dzięki fuzji największych rywali Traveplanet. Easy.Go i Wakacje.pl postanowiły połączyć siły.

Wakacje to czas wytężonej pracy w branży turystycznej. Portale Wakacje. pl i EasyGo.pl harują naprawdę mocno: w ostatnią sobotę właściciele konkurujących dotąd spółek podpisali umowę o partnerskiej fuzji. Marki pozostaną, zarząd będzie połączony, powiększona firma będzie działać w jednej siedzibie i w 2010 r. zapowiada 200 mln zł sprzedaży.

— Liczymy, że 1+1 da 3, nie 2. W tej chwili dublujemy np. wydatki na kampanie reklamowe, serwerownie, systemy teleinformatyczne, łącza internetowe, siedziby. Ponieważ jesteśmy zbliżonymi kulturowo firmami, na dodatek oddalonymi dziś o 2,5 km, koszty fuzji będą niewspółmiernie niskie do zysków — zapewnia Mateusz Kazieczko, dotychczas prezes EasyGo. pl (i jeden z pięciu założycieli i akcjonariuszy), obecnie szef rady nadzorczej nowej spółki.

Nowy podmiot zajmie się dokładnie tymi samymi obszarami rynku, co Travelplanet. Dziś do giełdowej grupy należą: serwis turystyczny (Travelplanet. pl), serwis sprzedaży biletów lotniczych (Aero. pl) i serwis rezerwacji miejsc w hotelach (Hotele24. pl). W tym roku wszystkie firmy mają obroty na zbliżonym poziomie. W Travelplanet. pl spadały one prawie w każdym miesiącu (poza świetnym podobno czerwcem, jeszcze nie uwzględnionym w wynikach). Wakacje. pl zanotowały ich niewielką redukcję rok do roku. EasyGo. pl po półroczu może się pochwalić 35-procentowymi wzrostami.

Więcej w środowym "Pulsie Biznesu".