Trendy na rynku transportowym

Materiał przygotowany przez FM  Logistic
31-03-2015, 00:00

Komentuje Magdalena Lubańska z FM Logistic

Magdalena Lubańska

dyrektor transportu w FM Logistic w Polsce

Rynek transportu ewoluuje w zawrotnym tempie przy wciąż zmieniających się warunkach gospodarczych, pojawiających się nowych technologiach i rosnącym nacisku na ochronę środowiska, stymulowanym przez państwo poprzez wysokość opłat za korzystanie z dróg. Redukcja emisji CO2 powinna być w najbliższych latach jednym z głównych trendów w logistyce, o czym świadczyć mogą coraz częstsze żądania klientów dotyczące monitorowania zanieczyszczeń powstających w trakcie realizowanej dla nich dystrybucji. Wymóg obniżenia emisji będzie coraz bardziej wpływał na ceny usług transportowych.

Rozwój nowoczesnych technologii przyniósł niewyobrażalną wcześniej łatwość dostępu do informacji o lokalizacji floty czy towaru. W przyszłości umożliwią one wymianę informacji bezpośrednio między autami i kontakt online uczestników operacji transportowych bez konieczności użycia połączeń głosowych. To znacznie zwiększy komfort klientów i usprawni łańcuchy dostaw. Naszym zdaniem, ten obszar będzie się bardzo intensywnie się rozwijał. Rosnący udział komunikacji elektronicznej oznacza wiele innowacji, m.in. doskonalenie systemów planowania i optymalizacji, konsolidację dostaw, zarządzanie stockiem u odbiorcy przez operatora logistycznego. Dzięki rozwiązaniom wspierającym podstawową ofertę w postaci śledzenia przesyłek door-to-door, dostaw o wymaganej porze doby, tzw. dedykowanych portali internetowych rośnie kompleksowość usług, a dzięki tworzeniu wartości dodanej dla klienta stajemy się bardziej konkurencyjni.

Rozwojowi usług transportowych sprzyja także skokowa poprawa infrastruktury drogowej. Ze względu na ogromne perspektywy, jakie pojawiły się w związku z tym w rozwoju usług transportowych w najbliższych latach, FM Logistic będzie intensywnie inwestować w rozwój tej gałęzi logistyki. Będziemy się skupiać na umacnianiu naszej pozycji w tradycyjnych sektorach odbiorców sieciowych i FMCG. Znaczący rozwój zakładamy w wyspecjalizowanych usługach dla farmacji i w dystrybucji drobnicowej tworzonej w oparciu o zoptymalizowaną sieć hubów. Zamierzamy także wprowadzać nowe usługi i szukać sektorów, w których moglibyśmy odegrać znaczącą rolę. Docelowo ambicją FM Logistic jest potrojenie obrotów w kolejnych latach dzięki operacjom transportowym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał przygotowany przez FM  Logistic

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Trendy na rynku transportowym