Nie minął jeszcze miesiąc od giełdowego debiutu Kinomaniaka.pl na NewConnect, a już wiadomo, że w ciągu kilkunastu tygodni spółka może zniknąć z parkietu. Jej większościowy udziałowiec — wrocławska grupa internetowa Tro Media — złożyła wniosek o rozszerzenie planowanego na połowę kwietnia WZA firmy. Nowy punkt ma dotyczyć emisji 20 mln sztuk nowych walorów portalu. Mają one zostać przeznaczone na przejęcie 100 proc. udziałów w firmie Concepto — agencji interaktywnej z Grodziska Wielkopolskiego.
— Po zamknięciu transakcji na giełdzie będzie notowane Concepto, a Kinomaniak.pl stanie się jednym z projektów realizowanych przez firmę — mówi Marcin Misztal, prezes Tro Media.
Rozmowy z właścicielami Concepto były prowadzone od kilku miesięcy i jeszcze na początku marca, kiedy Kinomaniak.pl debiutował na NewConnect, Tro Media nie miało pewności, że dojdzie do transakcji. Rozmowy zakończyły się pod koniec marca i wówczas też zapadła decyzja o wykorzystaniu portalu o kinie jako platformy, która posłuży sfinalizowaniu przejęcia. Według rankingu branżowego portalu Interaktywnie. pl, Concepto plasuje się na początku drugiej dziesiątki takich podmiotów na polskim rynku. W 2011 r. miało ponad 2,5 mln zł przychodów i 700 tys. zł zysku. Są to wyniki zbliżone do tych, które osiąga Kinomaniak.pl. Nowy podmiot będzie realizował wszystkie plany, którymi Kinomaniak.pl kusił inwestorów, idąc na giełdę. Przypomnijmy, że chodzi o dywersyfikację działalności portalu w kierunku produkcji gier oraz e-usług dla kin.
— Połączenie z Concepto pomoże w realizacji tych celów — twierdzi Marcin Misztal.
Tro Media specjalizuje się w projektach internetowych z obszaru multimediów. W portfolio ma m.in. Domenomania.pl, Nastek. pl czy Gram24.pl. Jest także większościowym udziałowcem w spółce z segmentu gier komputerowych — Macro Games. W 2011 r. Tro Media miało 15 mln zł przychodów i 6 mln zł zysku netto. Concepto zajmuje się marketingiem oraz projektami internetowymi i grami społecznościowymi. Należy do grupy prywatnych udziałowców, z których największe udziały ma prezes agencji — Dariusz Kowalski.