Trzeba wspierać polskie marki

MICHAŁ BONI minister administracji i cyfryzacji
opublikowano: 2013-09-03 00:00

Wraz ze wzrostem globalizacji rośnie wartość polskich produktów i poczucie dumy z polskich firm. Propagowanie własnego przemysłu, promowanie dobrych polskich marek, jak i nabywanie krajowych produktów przez przeciętnego konsumenta są najlepszym sposobem na wsparcie polskiej gospodarki.

Przykłady takich państw jak Francja czy Niemcy, których obywatele przekonani są o lepszej jakości własnych produktów niż importowanych, pokazują, jak ważnym czynnikiem przyczyniającym się do poprawy sytuacji finansowej państwa jest identyfikowanie się z rodzimym przemysłem. Wybór podyktowany nie tylko ceną, jakością towarów lub usług, ale też świadomością wspierania lokalnego biznesu, kształtuje bowiem właściwą postawę, jaką jest patriotyzm gospodarczy. Powinniśmy pamiętać, że propagowanie krajowych towarów, dbałość o interesy polskich przedsiębiorców przekłada się na stan finansowy gospodarki, a tym samym poprawę kondycji budżetowej kraju, zwiększenie liczby miejsc pracy i poprawę życia obywateli.

MICHAŁ BONI minister administracji i cyfryzacji
MICHAŁ BONI minister administracji i cyfryzacji
None
None

Zatem w interesie każdego z nas leży wspieranie i promocja polskich marek, chociażby takich jak Poczta Polska. Z jej usług korzysta większość Polaków. Siłą polskiego operatora jest zaufanie do marki i zasięg działania — nieporównywalny z żadną inną firmą sieciową w Polsce. Poczta nie przetrwałaby jednak 455 lat swojego istnienia, gdyby się nie zmieniała i nie dostosowywała do potrzeb klientów. Świadoma konkurencji, która jest ważnym i motywującym elementem rynkowego otoczenia, zmienia się, by lepiej odpowiadać na potrzeby rynku. Mając na uwadze trendy rynkowe, Poczta Polska zwraca uwagę na rozwiązania wykorzystujące obecne możliwości technologiczne. Mając również świadomość postępującej e-substytucji postawiła na rozwój nowoczesnych usług elektronicznych.

Zachodzące obecnie w Poczcie Polskiej procesy, m.in. restrukturyzacji, poprzez aktywną walkę o rynek i dyscyplinę kosztową, rozwoju najbardziej perspektywicznych rynków — paczek, logistyki, usług bankowo-ubezpieczeniowych, budowy od podstaw nowego modelu placówek, wdrażania nowego standardu obsługi klientów — niewątpliwie przyczynią się pod każdym względem do skoku jakościowego polskiego operatora. Niezbędnym elementem w sukcesie restrukturyzacji jest również rozwój usług bankowych i ubezpieczeniowych dzięki posiadaniu w grupie kapitałowej Banku Pocztowego. Sukcesy i produkty Banku Pocztowego są co roku nagradzane przez branżowych ekspertów.