Trzeba zaufać intuicji

opublikowano: 05-12-2019, 22:00

Prezes firmy TM Toys marzy, że stworzy polską markę, która zawojuje świat. Trzymamy za to kciuki, tym bardziej że Magdalena Duhanik-Persson pracuje w bardzo wdzięcznej branży.

MAGDALENA DUHANIK-PERSSON: TM TOYS

Czy w dzieciństwie miała pani ulubione zabawki?

Moje dzieciństwo przypadło na drugą połowę lat siedemdziesiątych i lata osiemdziesiąte, więc zabawek było wówczas niewiele. Jako mała dziewczynka bardzo lubiłam lalki. Do dzisiaj pamiętam swój zachwyt, kiedy dostałam taką prawdziwie wymarzoną — z długimi włosami. Obdarowała mnie nią starsza siostra po powrocie z wakacji w Bułgarii. To były emocje!

Dziś świat zabawek jest zupełnie inny...

Wybór zabawek jest dzisiaj ogromny, praktycznie wszystkie marzenia współczesnych dzieci mogą być dzięki nim spełnione. Należy mieć tylko nadzieję, że dzieci potrafią jeszcze marzyć…

Może marzą o takiej pracy, jaką ma pani. W firmie… z zabawkami.

Zanim zaczęłam pracę w branży zabawek, byłam nauczycielem akademickim. A moja historia w TM Toys? Cóż, w tym roku mija już 20 lat, odkąd trafiłam do firmy, która wtedy działała pod nazwą Brio-Galtex i była oddziałem szwedzkiego koncernu Brio, produkującego głównie zabawki drewniane. Moja pozycja w firmie dynamicznie się zmieniała — najpierw pracowałam jako dyrektor administracyjno-finansowy, podejmowałam strategiczne decyzje dla rozwoju firmy. Potem, już na stanowisku prezesa, przeprowadzałam restrukturyzację. W 2006 r. w wyniku zmian własnościowych spółka została oddzielona od koncernu Brio i rozpoczęła niezależne funkcjonowanie pod nazwą TM Toys. Wówczas stałam się jej udziałowcem. Aktualnie TM Toys jest jednym z największych dystrybutorów zabawek w Europie Środkowej.

W jaki sposób zarządza pani firmą?

Wierzę w skuteczność zarządzania „z tylnego fotela”. Budując organizację, staram się otaczać ludźmi, którzy nie boją się podejmowania decyzji, czerpią radość z pracy i są otwarci na nowe wyzwania. Zresztą nie wyobrażam sobie pracy bez mojego zespołu. Bardzo go cenię. To osoby, z którymi dobrze mi się pracuje — pełne pasji i zaangażowania.

Czy uderzyła pani kiedykolwiek w szklany sufit?

W mojej karierze zawodowej nie zdarzały się sytuacje, w których to, że jestem kobietą, miało znaczący wpływ. W branży, w której pracuję, jest bardzo dużo kobiet na wysokich stanowiskach i być może dlatego nigdy nie spotkałam się z oceną przez pryzmat płci.

Złota rada dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie?

Zawsze wierzyłam, że trzeba bardzo lubić swoją pracę, bo to umożliwia osiągnięcie sukcesu. Ponadto ważna jest konsekwencja i determinacja. Może nie powinnam tego mówić jako osoba z wykształceniem finansowym, ale uważam też, że czasami trzeba zaufać intuicji.

Co jest pani największym sukcesem zawodowym?

Stworzenie firmy, która osiąga 200 mln obrotu, ma dobrą rentowność i przetrwała ponad 20 lat w bardzo konkurencyjnej branży.

A porażka?

Żałuję, że czasu jest tak mało... Niektóre plany zawodowe realizuję kosztem rodziny.

Jakie jest więc pani życie poza pracą?

Jestem mamą czternastoletniej Alexandry, która ze względu na moje ciągłe przepracowanie jest bardzo samodzielna. Kiedyś potrzebowałam wyzwań sportowych, dlatego przez dziesięć lat byłam pilotem rajdowym. Na prawym fotelu rajdówki zdobyłam między innymi Mistrzostwo Polski i Mistrzostwo Europy CEZ w rajdach terenowych w klasyfikacjach generalnych. Ze względu na kłopoty z kręgosłupem od roku jestem niestety na emeryturze rajdowej…

Przedsiębiorstwo, którym pani kieruje, znajduje się znakomitej kondycji. Czy to znaczy, że zrealizowała już pani wszystkie swoje ambicje zawodowe?

Chciałabym przeprowadzić moją firmę przez następny etap rozwoju — stworzenie marki zabawkowej, która mogłaby zawojować świat.

Jak więc wyobraża sobie pani TM Toys za 10 lat?

Mam nadzieję, że będzie jeszcze większą organizacją, w której podobnie jak teraz pracują odważni ludzie z dużym dystansem do sukcesu.

TM Toys

Firma działa od 1997 r. Do 2006 r. jako BRIO Polska, od grudnia 2006 r. funkcjonuje pod obecną nazwą. Zajmuje się dystrybucją zabawek w całej Polsce i Europie Środkowej. W portfolio spółki znajdują się bardzo znane marki zabawek, m.in. Ravensburger, Schleich, Disney, Świnka Peppa, Fortnite. Zabawki dystrybuowane przez TM Toys można znaleźć we wszystkich sieciach hipermarketów, w sklepach sieci Smyk i wielu innych salonach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu