Trzech chce wejść do WSK Gorzyce

Dawid Tokarz
26-07-2000, 00:00

Trzech chce wejść do WSK Gorzyce

Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego Gorzyce, producent m.in. tłoków i felg aluminiowych do samochodów osobowych, zostanie wkrótce sprywatyzowana. Największe szanse na wejście do spółki ma trzech światowych liderów w produkcji tłoków — Federal Mogul, Kalbenschmidt i Mahle.

Wyłoniony przez MSP doradca prywatyzacyjny dla WSK Gorzyce — firma Business Management & Finance z Warszawy — kończy już analizy przedprywatyzacyjne. Andrzej Kublik z BM&F ujawnia, że na sprzedaż zostanie wystawione do 80 proc. walorów zakładu z Gorzyc. Według niego, zainteresowanie wejściem do firmy jest duże.

Trzech graczy

Największe szanse wejścia do spółki daje się trzem światowym liderom w produkcji tłoków — amerykańskiemu Federal Mogul i niemieckim Kalbenschmidt i Mahle. Andrzej Kublik ujawnia, że zainteresowanie spółką wykazują też mniejsze zagraniczne firmy. Na wejście zachodniego inwestora liczy także zarząd WSK.

— Naszym atutem są znacznie niższe niż na Zachodzie koszty wytwarzania. Zainteresujemy tym zachodnich kontrahentów, którzy z kolei zapewnią nam dostęp do nowoczesnych technologii — mówi Jan Buczek, prezes zarządu WSK Gorzyce.

BM&F w swej analizie wyklucza natomiast poszukiwanie kapitału na giełdzie. Spowodowane to jest specyfiką produkcji i brakiem zainteresowania ze strony krajowych inwestorów.

Zaproszenie w sierpniu

Ministerstwo Skarbu Państwa potwierdza zaawansowanie prac związanych z prywatyzacją spółki z Gorzyc.

— Na przyjęcie czeka już tylko analiza prawna, która poprawiona przez BM&F powinna dotrzeć do MSP do końca tygodnia. Jeśli tak się stanie, to jest bardzo możliwe, że już w sierpniu MSP wystosuje do inwestorów zaproszenie do rokowań — twierdzi Julita Wojda z Ministerstwa Skarbu Państwa.

Zarząd WSK Gorzyce, czekając na inwestora, prowadzi działania mające zwiększyć atrakcyjność zakładu. W trakcie budowy znajdują się dwie nowe linie do produkcji tłoków, które pochłoną około 30 mln zł. Firma jest też bliska otrzymania certyfikatu motoryzacyjnego QS 9000. Trwają również rozmowy z Fiatem i Daewoo na temat dostaw alufelg z Gorzyc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dawid Tokarz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Trzech chce wejść do WSK Gorzyce