Trzecia wojna na depozyty

Eugeniusz Twaróg
opublikowano: 30-06-2009, 06:49

Bitwa przeszła w fazę wojny pozycyjnej. Chodzi o utrzymanie zdobytego terytorium.

Mamy kolejną odsłonę walki o oszczędności Polaków. Po agresywnej kampanii w IV kw. 2008 r., kiedy banki wyszarpywały sobie depozyty, bo płynność na rynku międzybankowym wyparowała, początek tego roku przyniósł niewielkie uspokojenie. Do zapowiadanego zawieszenia broni jednak nie doszło, a w lutym rozpoczęła się kolejna ofensywa — w telewizji pojawiło się aż 16 reklam depozytów różnych banków. W marcu bój toczył się nadal, ponieważ wygasały trzymiesięczne lokaty zakładane pod koniec ubiegłego roku i na początku stycznia.

— Wojna depozytowa kosztowała banki w I kw. spadek marży o 0,5 proc. Można szacować, że przychody branży były w rezultacie mniejsze o 400-500 mln zł — mówi Marcin Materna, szef działu analiz DM Millennium.

Jego zdaniem, nie mniejsze koszty branża poniesie też w II kw. Bo chociaż bój o depozyty nie jest już tak zawzięty, to wojna o płynność trwa nadal. Po stosunkowo spokojnym kwietniu i maju w czerwcu doszło do wznowienia działań. Sygnał dał Kredyt Bank, który zaczął kampanię reklamową nowej oferty depozytowej od konta oszczędnościowego.

Chociaż licytacja na procenty absorbuje uwagę mediów, to zmiany oprocentowania z uwagą śledzi tylko część osób. Reszta albo nie ma oszczędności, albo czasu/chęci do szukania korzystniejszych ofert. Pewna część deponentów gotowa jest jednak przenieść gotówkę do innego banku, kiedy oprocentowanie idzie w górę.

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu".

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane