Czytasz dzięki

Trzy czwarte aut kosztuje 20 tys. zł

opublikowano: 20-03-2019, 22:00

Klienci indywidualni stawiają na używane auta. Mocno używane. Na własne cztery kółka mają do 20 tys. zł.

W lutym 2019 r. 72 proc. oferowanych do sprzedaży używanych aut kosztowało mniej niż 20 tys. zł. 22 proc. to samochody w cenach od 20 do 30 tys. Zaledwie 6 proc. aut wyceniano na więcej niż 30 tys. zł — wynika z zestawiania Grupy AAA Auto, przygotowanego na podstawie danych z komisów, stron internetowych oraz dilerów samochodów używanych.

Mediana wieku samochodów oferowanych do sprzedaży w cenie poniżej 20 tys. zł wynosiła ponad 11 lat dla wszystkich najczęściej ogłaszanych modeli aut, a mediana przebiegu wśród tych samochodów wyniosła 182 tys. km. Najstarszymi modelami były: opel vectra (powyżej 14 lat), renault laguna, BMW 3 (13,9), audi A3 i A4 (13,5) oraz volkswagen passat (12,6). Najmłodszymi samochodami były ford fiesta (9,6) oraz toyota yaris (10,4). Mediana wieku droższych aut (do 30 tys. zł) wynosiła 9,5 roku. Mediana przebiegu w tym zakresie cenowym to ponad 199 tys. km.

Wśród najczęściej oferowanych modeli znalazły się: mercedes E (13,4), audi A6 (12,5), BMW 5 (12,5), toyota RAV 4 (12,1) oraz honda civic (11,4). Najmłodszymi autami były: toyota auris (5,8), kia sportage (7,4), hyundai i30 (7,4), a także opel insignia (7,7).

— Tak duża dominacja samochodów używanych w cenie do 20 tys. zł jest wynikiem obecnej siły nabywczejpolskiego społeczeństwa oraz konieczności posiadania drugiego auta w rodzinie ze względu na brak alternatywnego transportu publicznego. Okazuje się, że najwięcej rodzin, które posiadają dwa i więcej aut, mieszka na terenach wiejskich i w małych miastach, czyli tam, gdzie transport publiczny został zredukowany do minimum lub w ogóle zlikwidowany. Niestety, większość aut w tym przedziale cenowym jest mocno wyeksploatowana, co ma wpływ na bezpieczeństwo na drogach oraz środowisko — mówi Karolina Topolova, dyrektor generalna AURES Holdings, operatora sieci AAA Auto.

72

proc. Taki odsetek oferowanych do sprzedaży w lutym 2019 r. samochodów używanych kosztowało mniej niż 20 tys. zł.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane