Trzy konsorcja chcą tworzyć master plan CPK

opublikowano: 12-11-2020, 08:33

Francusko-hiszpańskie konsorcjum ADP i IDOM, holenderska grupa NACO oraz niemiecko-austriacki ILF starają się o kontrakt na opracowanie przedprojektowe. Decyzja do końca roku.

Kolejne firmy ubiegają się o kontrakty przy powstaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Do konkursu na wybór twórcy master planu, w którym znajdzie się m.in. szczegółowa lokalizacja lotniska, prognozy ruchu, analizy przepustowości i etapowania budowy, strategia systemu bagażowego i obsługi logistycznej oraz analizy kosztowe, stanęły trzy konsorcja. Postępowanie odbywa się w formie dialogu konkurencyjnego, a CPK planuje podpisanie umowy z wykonawcą przed końcem roku. Master plan będzie gotowy w 2022 r., ale odbiory jego części składowych zaczną się w przyszłym roku.

O kontrakt konkurują konsorcja ADP i IDOM, NACO i Royal HaskoningDHV oraz ILF.

ADP Ingénierie to spółka zależna Grupy ADP, która jest operatorem lotnisk m.in. De Gaulle’a i Orly w Paryżu. Działa w 20 krajach i zatrudnia 420 ekspertów. Była zaangażowana m.in. w budowę lotnisk Daxing w Pekinie i Incheon w Seulu. IDOM to hiszpańska grupa inżynieryjna, w której pracuje ponad 3,8 tys. osób w 45 biurach na świecie. Firma przygotowała m.in. projekt konstrukcyjny Terminala 2 dla Heathrow w Londynie i brała udział w opracowywaniu master planu dla portów lotniczych m.in. w Manili na Filipinach i Santa Lucia w Meksyku.

NACO Netherlands Airport Consultants i Royal HaskoningDHV to uczestnicy konsorcjum z Holandii. NACO było zaangażowane w projekty na ponad 600 lotniskach, m.in. w budowę otwartego w ubiegłym roku Daxing, a wykonywało master plan np. dla portów: w stolicy Meksyku i Phnom Penh w Kambodży. NACO od lat 50. ubiegłego wieku współpracuje przy kolejnych projektach z Portem Lotniczym Amsterdam-Schiphol, który jest trzecim lotniskiem w Europie pod względem liczby pasażerów (72 mln w 2019 r.). Royal HaskoningDHV ma z biura w 30 krajach i zatrudnia ponad 5,8 tys. specjalistów.

ILF Consulting Engineers to niemiecko-austriacki koncern, który wystartował w przetargu CPK w konsorcjum z firmą amd.sigma (jej większościowym udziałowcem jest Port Lotniczy w Monachium). Dla lotniska w Monachium ILF przygotowuje obecnie koncepcję rozbudowy do 2035 r. Terminalu 1. Koncern opracowywał master plany m.in. dla lotnisk w Wiedniu w Austrii, Zhengzhou w Chinach i Quito w Ekwadorze. Zrealizował ponad 6 tys. projektów w 150 krajach. Zatrudnia 2,4 tys. osób w ponad 40 biurach na pięciu kontynentach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane