Zależy im na tym, żeby zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych i usprawnić procesy wdrażania nowych rozwiązań. Co ciekawe, w tych spółkach ujawniają się konflikty międzypokoleniowe, dlatego wyzwaniem dla nich jest zarządzanie młodymi pracownikami z pokolenia Y.
— Oczekiwania młodych wobec kierujących polskimi przedsiębiorstwami koncentrują się m.in. wokół spłaszczenia hierarchicznych struktur. Nie bójmy się zmian w zakresie uelastyczniania relacji organizacyjnych, bo nie prowadzą one bezpośrednio do zanikania autorytetów — mówi Rafał Trusewicz, prezes Katharsis Development.
— Autorytarny styl wielu organizacji w dłuższej perspektywie hamuje rozwój, doprowadzając do zatracania kreatywności i potencjału do tworzenia innowacji, który drzemie w każdym z nas. Winą za to można obarczyć zbyt silne nastawienie na maksymalizację zysków w możliwie najkrótszym czasie. Takie działanie może prowadzić do nieodwracalnych zmian społecznych, a młodych Polaków trwale zniechęcić do myślenia o karierze w strukturach jakiejkolwiek polskiej firmy. Odpowiedzią na te wyzwania jest większa koncentracja na ludziach i ich umiejętnościach — radzi Tomasz Misiak, prezydent rady nadzorczej Work Service’u.
Każda z grup firm wskazuje na inne wyzwania menedżerskie. Najmniej zadań stoi przed orłami, najwięcej przed niedźwiedziami. Niektóre z zadań — szukanie nowych ścieżek wzrostu i nowy rytm sprzedażowy — to problemy wymieniane przez wszystkie firmy. © Ⓟ