Trzy talerze Moski

Inwestor ujawnia kolejne punkty planu budowy gastronomiczno- -producenckiej grupy. Na razie obiecuje dofinansować Leśne Runo.

Na pierwszym talerzu Krzysztofa Moski inwestor giełdowy zwiększający od kilku miesięcy zaangażowanie kapitałowe w branży spożywczej serwować chce potrawy z całkiem nowego menu Leśnego Runa. Na drugim jedzenie na wagę w centrach handlowych.

Trzeci ma być podawany klientom i kierowcom (przez okienka, jak z McDrive’a) w jeszcze innym typie restauracji. Nad koncepcjami czuwać będzie Prymus, a łączyć je będzie wspólna nazwa — jeszcze tajna, bo dopiero rejestrowana — i logo, które w ramach każdego z trzech typów lokali — różnić będzie kolor. — Wydam tyle, ile będzie potrzebne — tak Krzysztof Moska ucina pytania o kwotę, jaką zamierza jeszcze zainwestować w gastronomię.

Polski hot-dog

Moska posiada ponad 55 proc. akcji sieci przydrożnych restauracji Leśne Runo (sam nabył 8,69 proc. w połowie sierpnia, a w kilka dni później w spółkę zaangażował się Prymus, który posiada 46,58 proc. akcji) i deklaruje chęć zakupu kolejnych, aby sieć mogła się rozwijać.

— Do końca tego roku chcemy otworzyć 4-5 punktów. Lokalizacje mamy wytypowane, są to — podobnie jak poprzednie — miejsca przy drodze i stacji benzynowej — zapowiada Paweł Jachowski, prezes Leśnego Runa.

Pieniądze na otwarcia mają pochodzić z emisji akcji. O podwyższeniu kapitału zakładowego zdecyduje walne zgromadzenie, które ma być zwołane na 29 października. — Średnio na jeden punkt, zgodnie z deklaracją prezesa Leśnego Runa, będzie potrzebne 100 tys. zł i jako akcjonariusze zapewniamy, że te fundusze się znajdą — twierdzi Krzysztof Moska.

— Jako Prymus specjalizujemy się również w leasingu maszyn i jesteśmy w stanie wyposażyć nowe restauracje w sprzęt potrzebny w kuchni. Dzięki temu pieniądze potrzebne na uruchomienie jednego lokalu mogą się zamknąć w takiej kwocie — dodaje Ewa Kobosko, prezes Prymusa. W przyszłym roku Leśne Runo ma się powiększyć o 10- -30 restauracji.

— Nie rozważamy zaciągnięcia kredytów. Dopóki akcjonariuszechcą i mogą pomagać finansowo, nie będziemy wspierać się obcym finansowaniem, bo nam się to nie opłaca — mówi Krzysztof Moska. Na razie sieć przynosi straty. W II kwartale jej strata netto sięgnęła 246 tys. zł przy przychodach równych 1,59 mln zł.

— Trzeci kwartał będzie na pewno lepszy od drugiego. Choć widzimy, że klienci wydają średnio w restauracjach mniej, to zwiększa się ich liczba, co napawa nas optymizmem — opowiada Paweł Jachowski.

Zdrowy fast food

Rewolucję, również w wynikach finansowych, mają przynieść wielkie zmiany w koncepcji Leśnego Runa. Mają objąć wszystko — od zawartości menu przez całą organizację i procedury, technologię i efektywność kosztową.

— Chcemy przełamać to, jak dzisiaj kojarzony jest fast food, czyli jako plastikowe i sztuczne jedzenie. Z fast foodu bierzemy szybkość podania, ale serwować będziemy jedzenie wysokiej jakości i zdrowe — dodaje Paweł Jachowski.

W karcie restauracji ma się więc znaleźć specjalna, polska wersja hot-doga czy hamburgera z kotletem schabowym. Wśród akcjonariuszy spółki jest m.in. producent takich wyrobów — Leonard Ciesielczyk, prezes Zakładu Garmażeryjnego Korona-Catering, dostawca Leśnego Runa.

Nie samym Leśnym Runem żyć będzie jednak Krzysztof Moska. Drugą gałęzią gastronomiczno-producenckiej grupy ma być sieć punktów z jedzeniem na wagę, zlokalizowana w centrach handlowych.

— Mamy gotową technologię prowadzenia takich restauracji sprawdzoną w USA. To, czego nam brakuje, to same lokale. W Polsce popularność jedzenia na wagę dopiero się rodzi, ale pierwsze małe sieci już powstały i mogą być przez nas kupione. W przyszłym roku będziemy mieć 20-30 punktów — zapowiada Krzysztof Moska.

Żadnych szczegółów inwestor nie chce jednak ujawniać. Najbardziej tajemniczy pozostaje trzeci z jego pomysłów i — jak zapowiada — efekty tu będą widoczne najpóźniej.

— Będą to lokale typu KFC czy McDonald’s wyposażone i w restaurację, i w okienko dla kierowców. Na razie skupiam się na rozwoju Leśnego Runa i jedzenia na wagę. Na to czas przyjdzie później — wyjaśnia Krzysztof Moska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Trzy talerze Moski