TSMC oczekuje kolejnego trudnego kwartału

opublikowano: 18-04-2019, 12:22

Koncern Taiwan Semiconductor Manufacturingm (TSMC) ostrzegł przed kolejnym słabym kwartałem. Producent chipów m.in. dla Apple i Huawei Technologies boryka się, podobnie jak konkurenci, z globalnym przesyceniem rynku smartfonów.

Największy na świecie producent chipów na zamówienie przewiduje przychody w wysokości od 7,55 mld do 7,65 mld USD w kwartale kończącym się w czerwcu. Średnia prognoz analityków zakłada przychody na poziomie 7,6 mld USD. To niewielka zmiana w porównaniu z rokiem poprzednim. 

Taiwan Semiconductor Manufacturing (TMSC)
fot. REUTERS/Pichi Chuang/Forum

Ostrzeżenie TSMC pokazuje napięcia na rynku smartfonów, ponieważ Apple, jego największy klient, stara się pobudzić wzrost dzięki usługom, a nie sprzętowi. Na to nakłada się spowolnienie w chińskim przemyśle co wpływa na kondycję tamtejszych klientów tajwańskiej spółki. Popyt jest dotykowo ograniczany z powodu wyczekiwania na uruchomienie nowych sieci bezprzewodowych piątej generacji. Według firmy badawczej IDC, globalne wolumeny smartfonów spadną w tym roku o 0,8 procent.

TSMC oczekuje, że jego  przychody w 2019 r. wzrosną jedynie „nieznacznie” i liczy przede wszystkim na tradycyjny wzrost sprzedaży nowych modeli smartfonów przed sezonem zakupów świątecznych. 

Początek roku był dla TSMC bardzo trudny. Zysk netto spadł aż o 32 proc. w okresie trzech miesięcy do marca, schodząc do poziomu  61,4 mld TWD (2 mld USD). Mediana prognoz analityków zakładała wynik na poziomie 64,4 mld TWD. Przychody ze sprzedaży zamknęły się natomiast kwotą 218,7 mld TWD (7,8 mld USD)..

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane