TU Polisa Życie chce zmienić nazwę

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 2000-09-22 00:00

TU Polisa Życie chce zmienić nazwę

Akcjonariusze towarzystwa Polisa Życie zakładają, że za 3-4 lata firmie uda się zdobyć 10-15 proc. rynku. Jan Monkiewicz, prezes towarzystwa, zapowiada, że we wrześniu spółka osiągnie pierwszy zysk. Do końca sierpnia Polisa zebrała składkę wy- sokości 16,7 mln zł. Na koniec roku składka ma wynieść 30-35 mln zł.

Polisa Życie także chce pozyskać nowego inwestora. Trwają obecnie rozmowy z trzema firmami. Dwie z nich to branżowi inwestorzy zagraniczni (w tym jeden już działający w Polsce). Trzecia to duża polska instytucja finansowa.

— Spełniamy wszystkie wymogi finansowe stawiane towarzystwom ubezpieczeniowym. Zależy nam jednak na know-how. W październiku zostanie przeprowadzone due diligence towarzystwa — mówi Marian Budka, przewodniczący rady nadzorczej Polisy Życie.

Plany obecnych akcjonariuszy zakładają oddanie inwestorowi nawet ponad 50 proc. akcji spółki. PAI Media, 87,77-proc. akcjonariusz, nie wycofa się ze spółki po wejściu inwestora. Francuski CNP Assurances, który ma 6 proc. akcji, nie chce natomiast zwiększać udziałów w spółce. Rozważana jest także możliwość zmiany obecnej nazwy życiowego towarzystwa, która kojarzy się klientom z upadłą spółką majątkową.

Kapitał akcyjny Polisy Życie wynosi 75,25 mln zł, własny — 22,9 mln zł. Na koniec sierpnia lokaty sięgnęły 32,2 mln zł. W portfelu ubezpieczeniowym spółki 89,1 proc. stanowią grupowe produkty, pozostała część to polisy indywidualne. Docelowo portfel firmy ma się składać w 1/3 z ubezpieczeń indywidualnych, w 1/3 z ochronnych grupowych. Resztę stanowić będą grupowe produkty oszczędnościowe. Polisa Życie ma około 100 tys. klientów.

Od 1 października towarzystwo wprowadzi do swojej oferty nowy produkt: ubezpieczenie grupowe osób, które zaciągają kredyt na zakup samochodu w Invest-Banku. Wkrótce zostaną wprowadzone także rodzinne ubezpieczenia emerytalne oraz Premium Junior. KO