Turystyka nakręca mobilny handel

  • Marta Bellon
opublikowano: 16-07-2014, 00:00

W ciągu roku liczba transakcji mobilnych w Europie wzrosła o 64 proc., a w Polsce dochody z tego tytułu zwiększyły się o 94 proc.

Choć handel mobilny w naszym kraju dopiero się rozkręca, to wiele wskazuje na to, że wkrótce zakupy online dokonywane za pomocą mobilnych urządzeń będą równie popularne, co transakcje zawierane przy użyciu komputerów stacjonarnych czy laptopów. Dowód na rosnącą popularność tego pierwszego sposobu robienia zakupów przynosi najnowsze badanie firmy zanox. Według niego Polska zajmuje obecnie trzecie miejsce w Europie pod względem wzrostu wielkości dochodów z handlu mobilnego, który wynosi 94 proc. i wyprzedza takie kraje, jak Niemcy, Francja, Hiszpania czy Włochy. Na pierwszym miejscu pod tym względem znajdują się kraje Beneluksu i państwa skandynawskie.

Zanox Mobile Performance Barometer powstał na podstawie danych z 2013 r. i początku 2014 r. Tworzony jest na bazie transakcji mobilnych generowanych w sieci zanox i opiera się na rzeczywistych transakcjach konsumenckich — zakupach, zawartych umowach lub subskrypcjach.

W ciągu jednego roku średnia wartość dochodów z transakcji mobilnych przeprowadzonych na terenie Europy wzrosła o 95 proc. Największy wpływ na ten skok miał sektor turystyczny, który jest w tej chwili najważniejszą gałęzią handlu mobilnego ze średniorocznym wzrostem dochodów na poziomie 185 proc. W Polsce dochody z transakcji dotyczących turystyki wzrosły aż o 1000 proc.

— Wpływ na to miało przede wszystkim upowszechnienie się takich urządzeń, jak smartfony czy tablety. Nie bez znaczenia jest też wzrost zainteresowania firm nowymi formami reklamowymi, takimi jak np. reklama efektywnościowa, która przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w tym kanale — komentuje Tomasz Karolak, menedżer w zanox Polska.

Pozostałe branże, w których rośnie waga handlu mobilnego,to finanse (wzrost dochodów na poziomie 185 proc.), branża telekomunikacyjna (114 proc.) i handel detaliczny (81 proc.). Obserwatorzy rynku mobilnego przyznają, że Polska adaptuje nowe trendy z pewnym opóźnieniem, ale nasz kraj jest jednym z najważniejszych rynków dla sektora mobilnego, szczególnie m-handlu, i atrakcyjnym miejscem do inwestowania dla Zachodu.

Zapraszamy do rankingu

Do końca lipca „Puls Biznesu” czeka na zgłoszenia do rankingu e-Gazel Biznesu — najbardziej dynamicznych firm e-commerce. Udział w rankingu jest bezpłatny, a pozycja w nim nie zależy od wielkości firmy — e-Gazelą Biznesu może zostać każda firma prowadząca handel w internecie, która przez ostatnie 3 lata odnotowywała dodatnią dynamikę przychodu ze sprzedaży. Z wyróżnionymi w rankingu spotkamy się podczas gal regionalnych w październiku. Gale odbędą się w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Zgłoszenie należy wypełnić na stronie egazele.pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu