Tuzy branży budowlanej za 6,6 mln złotych

Rafał Kerger
opublikowano: 19-01-2009, 00:00

Krauze, Cupiał, Sołowow, Wojciechowski i Stefański. To najczęściej opisywani biznesmeni z branży budowlanej i deweloperskiej.

Krauze, Cupiał, Sołowow, Wojciechowski i Stefański. To najczęściej opisywani biznesmeni z branży budowlanej i deweloperskiej.

Najwięcej — bo w 67 publikacjach w grudniu — pojawia się Ryszard Krauze — wynika z monitoringu ponad 1000 tytułów prasowych, który przygotował dla "PB" Press-Service. O tuzie polskiego biznesu wspominano najczęściej w kontekście umów sponsorskich — wycofał się bowiem z marketingu sportowego i zrezygnował z przedłużenia współpracy z Polskim Związkiem Tenisa. Sporo szumu wywołała także informacja, że w ostatnim roku majątek Krauzego skurczył się z 5 mld do 1 mld zł. Reszta to informacje o działaniach jego licznych spółek. Oprócz Polnordu, także Petrolinvestu i Biotonu (ten drugi Zygmunt Solorz wziął "za grosze"). O biznesmenie pisało się też w związku z aferą gruntową, która rozbiła koalicję PiS z Samoobroną i LPR.

Arabowie u Cupiała

Kolejni w rankingu są: Bogusław Cupiał (49 publikacji), Michał Sołowow (49) i Józef Wojciechowski (48). O Cupiale dziennikarze pisali najczęściej, poruszając sprawy Wisły Kraków, której jest sponsorem. Interesowali się choćby informacjami o arabskich inwestorach gotowych ponoć przejąć klub i zainwestować w niego 250 mln zł.

Michał Sołowow w grudniowym przekazie medialnym funkcjonuje przede wszystkim jako rajdowiec, a to za sprawą imprez z okazji zakończenia sezonu. Dobrze widoczny był na łamach zwłaszcza 46. Rajd Barbórka, głównie w prasie regionalnej. Nieliczne były natomiast materiały o działaniach biznesowych Sołowowa — nomen omen "rekina" parkietu.

Wojciechowski w Polonii

Józef Wojciechowski pojawił się w grudniu w prasie jako właściciel dwóch firm — deweloperskiej JW Construction i klubu piłkarskiego Polonia Warszawie. Komentował m.in. oczekiwaną budowę nowego stadionu dla "Czarnych Koszul" i plany wprowadzenia klubu na salony.

Ostatnim przedsiębiorcą działającym w branży budowlanej i deweloperskiej, któremu prasa poświęcała w ostatnim miesiącu sporo uwagi, był Marek Stefański. Szef Pol-Aqa — choć tylko w ośmiu publikacjach — wystąpił w korzystnym świetle. M.in. został przez magazyn "Home Market" uznany za jednego z najskuteczniejszych menedżerów w 2008 r.

Ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji o Ryszardzie Krauze to aż 2,84 mln zł. Gdyby strony w prasie kupował Józef Wojciechowski (wicelider w tej kategorii), musiałby wydać 1,4 mln zł.

Biznesmeni z budowlanki w prasie

Osoba Liczba publikacji Suma nakładów Ekwiwalent reklamowy (zł)

Ryszard Krauze 67 11 920 700 2 838 799,73

Bogusław Cupiał 49 7 545 730 1 079 218,64

Michał Sołowow 49 4 429 065 1 030 534,00

Józef Wojciechowski 48 8 421 325 1 403 651,43

Marek Stefański 8 239 000 232 272,40

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Kerger

Polecane