TVN coraz szybciej ucieka konkurentom

ONO
opublikowano: 09-02-2007, 00:00

TVN kontynuuje świetną passę. Po wysypie nagród na początku roku gnębi konkurencję wpływami z reklam.

TVN kontynuuje świetną passę. Po wysypie nagród na początku roku gnębi konkurencję wpływami z reklam.

Telewizja TVN była zdecydowanym liderem pod względem wpływów reklamowych w sty- czniu, wynika zarówno z danych AGB Nielsen Media Research, jak i TNS OBOP. Przychody stacji w pierwszym miesiącu roku wyniosły 119 mln zł, czyli o 30 proc. więcej niż przed rokiem (według OBOP, wzrost wyniósł 43 proc.). Drugi był Polsat z wpływami 83,4 mln zł, czyli tylko o 5 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ponad 20-procentowy wzrost zanotowała telewizja publiczna. Do Jedynki wpłynęło 77,5 mln zł, a do Dwójki 53,7 mln zł. Spory spadek zanotowała TV Puls. Stacja, w którą zaangażował się Rupert Murdoch, zarobiła tylko 3,2 mln zł, czyli blisko połowę mniej niż przed rokiem.

Prezentowane przez obie firmy badawcze dane mają jednak ograniczone znaczenie, ponieważ są danymi cennikowymi netto bez rabatów, a mogą one sięgać nawet 80 proc.

Dynamiczny wzrost przychodów TVN trwa od kilku kwartałów. M.in. dzięki temu, badani przez „Puls Biznesu” specjaliści wybrali telewizję giełdową spółką roku 2006, a kurs akcji wspiął się najwyżej w historii. Jednak na giełdzie od tygodnia akcje TVN tanieją. Przyczyniły się do tego obniżenie rekomendacji dla papierów telewizji przez UBS Warburg (do „redukuj”) i CDM Pekao (do „trzymaj”).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ONO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy