TVP pobiła rekord w Vancouver

(Presserwis, DI)
opublikowano: 2010-03-02 11:22

Ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach zawodów i programach związanych z olimpiadą w Vancouver trzy anteny Telewizji Polskiej uzyskały 33,7 mln zł - dzisiejszy Presserwis podaje dane cennikowe AGB Nielsen Media Research (bez uwzględnienia rabatów).

Dla porównania: zimowe igrzyska olimpijskie w Turynie w 2006 roku dały TVP 20,4 mln zł, a letnia olimpiada w Pekinie 13,2 mln zł.

Przychody Jedynki z reklam wyemitowanych w lutym w związku z olimpiadą wyniosły 23,6 mln zł, Dwójki - 9,3 mln zł, a TVP Sport - 700 tys. zł – podaje Presserwis. Transmisje sportowe z Vancouver przyciągały do Dwójki średnio 2,9 mln widzów, do Jedynki 1,2 mln, a do TVP Sport 30 tys.

Konkurencyjny Eurosport gromadził średnio 130 tys. widzów. Największą widownię przyciągnęła druga seria skoków narciarskich w sobotę 20 lutego, kiedy to Adam Małysz zdobył drugi srebrny medal – w TVP 1 oglądało ją 9,6 mln osób.

Bieg narciarski kobiet na 30 km, w którym złoty medal zdobyła Justyna Kowalczyk, przyciągnął do Dwójki średnio 6,3 mln osób. Zawody w drużynowym łyżwiarstwie szybkim rozgrywane tego samego dnia, podczas których Polki zdobyły brązowy medal, śledziło średnio 4,8 mln osób.

(Presserwis, DI)