TVP zarabia przez Suzuki Brodzik

DI, PAP
opublikowano: 2010-03-18 08:22

Ponad milion złotych zarobiły w styczniu i lutym na ukrytej reklamie w serialach największe polskie stacje telewizyjne - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Liderem w lokowaniu produktów (product placement) w programie, filmie czy serialu telewizyjnym jest w tym roku stacja TVN, która w dwóch pierwszych miesiącach zarobiła w ten sposób 466 tys. zł. Natomiast w końcu ubiegłego roku liderem była TVP, która w ciągu czterech miesięcy zarobiła 2,9 mln zł. Stało się tak m.in. za sprawą serialu "Dom nad rozlewiskiem", w którym lokowano wiele produktów, np. Joanna Brodzik jeździła w nim samochodem marki Suzuki.

Joanna Brodzik
Joanna Brodzik
None
None

Do tej pory pod względem prawnym panowała w tym względzie dowolność. Teraz, za ok. pół roku, przepisy ulegną zaostrzeniu za sprawą nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, uwzgledniającej unijne dyrektywy dotyczące tego zjawiska. M.in. widzowie będą teraz wyraźnie informowani o reklamowanym produkcie przed rozpoczęciem programu, po jego zakończeniu i w trakcie przerwy reklamowej. Ta forma reklamy będzie zabroniona w programach publicystycznych, informacyjnych i dziecięcych. Nie będzie też product placementu tytoniu, leków i prawdopodobnie w Polsce alkoholu.