Twardy orzech do zgryzienia

KOMENTARZ PARTNERA SEKCJI
opublikowano: 12-12-2019, 22:00

Ubezpieczenia transportowe przedsiębiorstw to twardy orzech do zgryzienia dla obszaru ubezpieczeń korporacyjnych.

Tego typu ryzyko charakteryzuje się dużą zmiennością i dużym prawdopodobieństwem wygenerowania negatywnego wyniku. Patrząc na dostępne dane rynkowe, można dostrzec, że obiektywnie cały rynek boryka się z trudnościami w tym obszarze, a rentowność w ubezpieczeniach transportowych powoduje, że wiele towarzystw rewiduje politykę produktową oraz istotnie koryguje procesy underwritingu i wyceny tego typu ryzyka. W ostatnim czasie dwóch znaczących graczy na rynku ubezpieczeń transportowych podjęło decyzję o zamknięciu lub znacznym ograniczeniu tego portfela. Decyzje te skutkują tym, że wielu pośredników może mieć trudności w uzyskaniu ofert dla nowych i wznawianych ubezpieczeń o porównywalnych parametrach cenowo-zakresowych.

Generali od lat obecne jest na rynku ubezpieczeń transportowych i z sukcesem realizuje koncepcje rentownego wzrostu. W strategii rozwoju portfela ubezpieczeń transportowych od lat skupiamy się przede wszystkim na opracowaniu efektywnego modelu operacyjnego pozwalającego na łatwiejsze i szybsze zawieranie umów ubezpieczenia, a nie na agresywnej akwizycji, która do tej pory była częstym zjawiskiem. Dlatego też w Generali nie ma aktualnie wielkich potrzeb wprowadzania radykalnych korekt ani w zakresie polityki underwritingowej, produktowej, ani cenowej. Wręcz przeciwnie, wdrożyliśmy w ostatnim miesiącu platformę sprzedażową dla pośredników, zarówno agentów, jak i docelowo brokerów, która jest łatwym i przyjaznym narzędziem procesowym, ułatwiającym w szybki sposób uzyskania oferty na ryzyko transportowe z Generali, a następnie — za jej pośrednictwem — zawarcia umowy ubezpieczenia. Jesteśmy szczególnie dumni z tego narzędzia, bo łatwość i szybkość działania na platformie M+ jest wysoko ceniona przez pośredników, a możliwość zawierania ryzyka transportowego dla firm jest kolejnym krokiem w przyjaznej automatyzacji po wdrożeniu obowiązkowych ubezpieczeń OC zawodowej.

Mamy nadzieję, że nasze rozwiązania biznesowe dla partnerów w obszarze ubezpieczeń transportowych pomogą agentom i brokerom w aktualnej sytuacji rynkowej i będą oceniane równie wysoko jak wcześniejsze wdrożenia w ramach platformy M+. W zakresie ubezpieczeń transportowych znajduje się: Odpowiedzialność Cywilna zawodowa wynikająca z wymogu określonego w art. 7 ust. 1 Rozporządzenia PE i Rady (WE) 1071/2009, Odpowiedzialność Cywilna przewoźnika drogowego w ruchu krajowym, międzynarodowym i kabotażowym, Odpowiedzialność Cywilna spedytora oraz Ubezpieczenia mienia w transporcie CARGO wraz z ubezpieczeniem utraty zysku wskutek szkody transportowej.

Tomasz Kukuła, dyrektor underwritingu ubezpieczeń korporacyjnych, Generali

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ PARTNERA SEKCJI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu