Twitter stracił człowieka numer 2

Z portalem społecznościowym żegna się topowy menedżer, który stworzył strategię jego działania

Anthony Noto odchodzi z portalu społecznościowego Twitter. W marcu przejmie stery prezesa w start-upie Social Finance, zajmującym się pożyczkami online, który szukał nowego lidera od września poprzedniego roku. Odejście Noto to potężny cios dla Twittera, bo 49-latek nie był jednym z wielu menedżerów wysokiego szczebla, ale kimś, kto na co dzień często trzymał pałeczkę dyrygenta. I bardzo liczył na gabinet z napisem „prezes”.

Anthony Noto ma bogate CV, w którym w oczy rzuca się nie tylko posada partnera w banku inwestycyjnym Goldman Sachs, ale także fotel dyrektora finansowego ligi futbolowej NFL. Menedżer jest absolwentem akademii wojskowej, a tytuł MBA zdobył na prestiżowej University of Pennsylvania Wharton School.
Zobacz więcej

DZIECKO GOLDMANA:

Anthony Noto ma bogate CV, w którym w oczy rzuca się nie tylko posada partnera w banku inwestycyjnym Goldman Sachs, ale także fotel dyrektora finansowego ligi futbolowej NFL. Menedżer jest absolwentem akademii wojskowej, a tytuł MBA zdobył na prestiżowej University of Pennsylvania Wharton School. [FOT. BLOOMBERG]

— Były bankier Goldman Sachs Group jest najważniejszym pełnoetatowym menedżerem Twittera — zauważa Kurt Wagner z portalu technologicznego recode.net. Twitter ma dość nietypową strukturę zarządzania. Anthony Noto był wprawdzie tylko dyrektorem operacyjnym portalu, ale jego rola w firmie w praktyce znacznie wybiegała poza oficjalne stanowisko. Prezesem Twittera jest Jack Dorsey, jeden z jego założycieli i człowiek, który wysłał pierwszego tweeta w historii, ale ma on jeszcze inną funkcję — kieruje drugą firmą o nazwie Square, która obsługuje płatności internetowe.

Dzieli więc swój czas prezesa na dwie spółki. W opublikowanym oświadczeniu Jack Dorsey umieścił gładkie sformułowania, typowe dla korporacyjnych pożegnań: przesyła kilka słodkich słów uznania dla Noto, dziękuje za współpracę i życzy pomyślności w nowych zadaniach. Wiadomo jednak, że dla Twittera nie będzie to łatwa zmiana — choć w koncernie nie brakuje nazwisk mogących zapełnić lukę, Noto miał jednak pozycję specjalną.

Według Kurta Wagnera, Anthony Noto już od dłuższego czasu chciał być prezesem i to on jest architektem wielkiej strategii Twittera, polegającej na stawianiu na materiały wideo wyświetlane na żywo. Przykładem jest umowa podpisana dwa lata temu z ligą futbolu amerykańskiego National Football Leage (NFL). Anthony Noto trafił do Twittera w 2014 r., obejmując najpierw stanowisko dyrektora finansowego, otrzymał zachętę w akcjach o wartości 60 mln USD. Na fotelu dyrektora operacyjnego zasiadł w 2016 r.

— Cechujące Noto podejście nastawione na działanie stanowi istotną równowagę dla introwertycznego stylu zarządzania prezesa Dorseya — skomentowała agencja Bloomberg. Twitter zadebiutował na giełdzie w 2013 r. i chwilę po tym kurs sięgał nawet prawie 70 USD, choć w najgorszym czasie na parkiecie za akcje trzeba było zapłacić zaledwie 14 USD.

Ostatnio słupki oscylują wokół niespełna 23 USD. Od kilku lat próbuje się odbić i szuka sposobów przyspieszenia wzrostu liczby użytkowników. Pod koniec ubiegłego roku było ich około 330 mln. Jednym ze sposobów ma być wprowadzenie dłuższego limitu znaków umieszczanych w wiadomościach. Do tej pory użytkownicy musieli ograniczyć się do 140 znaków, od listopada mają do dyspozycji dwa razy tyle. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Twitter stracił człowieka numer 2