Twoje Pieniądze niestety nie sypnęły nowościami

Paweł Zielewski
21-10-2002, 00:00

130 wystawców, a nowości można było policzyć na palcach jednej ręki. VIII Polskie Forum Kapitałowo-Finansowe Twoje Pieniądze nie zasypało zwiedzających oryginalnymi ofertami.

Czasy są ciężkie. Kryzys, stagnacja. To widać było również podczas zakończonych w sobotę targów Twoje Pieniądze. 130 wystawców, z tego kilkadziesiąt instytucji finansowych, przedstawiło własne oferty. Niewiele było jednak nowości.

Tradycyjnym już utrapieniem targów są tzw. łowcy gadżetów, czyli młodzież przewalająca się po korytarzach Pałacu Kultury i Nauki, żywiołowo reagująca na każdą kolejną wykładaną na lady porcję tanich ołówków. Banki nauczyły się jednak ten pęd wykorzystywać, dlatego najgłośniejsze rozmowy kręciły się wokół rachunków dla młodzieży i kont studenckich. Prym pod tym względem wiodły w tym roku PKO BP i Kredyt Bank. Dodatkowo największy polski detalista postanowił silniej niż kiedykolwiek promować zarządzanie środkami finansowymi w ramach portfela papierów dłużnych, akcentując fakt, że do indywidualnego podejścia banku do klienta wystarczy już tylko kwota 25 tys. zł.

Asset management stanowił też istotny element propozycji Raiffeisen Bank Polska.

Dominowała oferta ubezpieczycieli, którzy zresztą zajęli największą część sal pałacu. Przybyli najwięksi — PZU, PZU Życie, Warta, Warta Vita, Commercial Union i towarzystwa mniejsze — Finlife, Skandia, Sampo. Bez nowości jednak — w prezentacjach towarzystw ubezpieczeniowych dominowały produkty, które już są dobrze na rynku znane. Nikt raczej nie zaryzykował promowania oferty z dolnej półki.

Specjaliści, bankowcy, finansiści koncentrowali się raczej na liczeniu nieobecnych. Najczęściej padało stwierdzenie — znowu nie ma Citibanku. Przedstawiciele Banku Handlowego w Warszawie a member of Citigroup już w ubiegłym roku tłumaczyli tę absencję: uczestnictwo w targach w dotychczasowej formule niczego nowego nie wnosi, nie przekłada się na wzrost sprzedaży ani na rozpoznawalność marki.

Zabrakło przedstawicieli Visa International, co zostało od razu zauważone, ponieważ konkurencyjny system płatniczy — MasterCard International w tym roku został głównym sponsorem targów. Zresztą pojawił się z oryginalnym pomysłem na imprezę — Akademia Kart Płatniczych pozwoliła nie tylko sprawdzić wiedzę na temat plastikowych pieniędzy, ale na dodatek MasterCard zaprezentował urządzenie pod nazwą PINkoder — czyli osobisty szyfrator PIN-u do karty. Owo bardzo skomplikowane urządzenie to po prostu kawałek tekturki z kolorowymi plamkami. Niby zabawne, ale nikt czegoś podobnego wcześniej nie wymyślił.

Również i w tym roku pojawiły się postulaty, że czas najwyższy zmienić formułę targów Twoje Pieniądze. Tym razem, nawet w kuluarowych rozmowach, zabrakło pomysłu na zmiany. Mimo stagnacji, nie jest aż tak źle. Pojawili się najwięksi, a forum wymiany poglądów, czyli debaty, konferencje, seminaria, dalekie było od sztampowości i sztuczności. I choćby dlatego warto było na Twoich Pieniądzach się pojawić.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Zielewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Twoje Pieniądze niestety nie sypnęły nowościami